هیمالیا نوردان کشورمان فردا در تهران

کوهنوردان ایرانی فردا صبح از طریق فرودگاه بین اللملی امام ره وارد میهن می شوند

هیمالیا نوردان کشورمان فردا در تهران به گزارش خبرنگار گروه ورزشی با شگاه خبر نگاران جوان تیم کوهنوردان کشورمان بعد از فتح اورست و انصراف از صعود به لوتسه فردا صبح 4:30 بامداد از طریق خطوط هوایی قطر وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی ره می شوند.

هیمالیا نوردان ایرانی اوایل اردیبهشت سال جاری راهی ارتفاعات نپال شدند تا اورست با ارتفاع 8848 متر و لوتسه با ارتفاع 8516 متر را در 40تا 50 روز فتح کنند،از این گروه تعداد 3 نفر به نامهای عظیم قیچی ساز ،علی رضا بهپور ومحمد محمدی موفق شدند بام دنیا را صعود کنند وپرچم کشورمان را به اهتزاز در بیاورند.

فعالیت کوهنوردان کشورمان تا نزدیک قله چهارمین کوه بلند جهان ادامه داشت که یک اتفاق نا ناگوار،سقوط و فوت شرپای نپالی یکی از دلایلی شد تا این عزیزان به لوتسه صعود نکنند و عدم تمایل و همکاری دیگر شرپاها برای فعالیت در لوتسه ،پایان کار سازمان اس پی سی سی  ،خطرناک شدن مسیر آیس فال در مسیر یخچال خومبوو بارش برف و وزش بادهای تند در ارتفاعات این قله از دیگر دلایل لغو این برنامه بود.

عظیم قیچی ساز هم در تلاش برای حضور در باشگاه 14 تایی های دنیا بود و با صعود به این قله بدست می آمد باید در زمان و فصل دیگری به لوتسه اعزام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار