انتقاد تند اوباما از ترامپ: نمی‌خواهم تلاش‌های دوران ریاستم نابود شود

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود به شکل غیرمستقیم اظهارات ترامپ درباره مسائل مختلف مانند تجارت و مهاجرت را زیر سؤال برد.

انتقاد تند اوباما از ترامپ/ نمی‌خواهم تلاش‌های دوران ریاستم نابود شود
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «وایرد،» باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در یک سخنرانی در ایالت ایندیانا درباره اقدامات اقتصادی دولت خود، به مردم آمریکا در خصوص دونالد ترامپ—نامزد نهایی احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا—هشدار داد. 

اوباما گفت: «اگر به واقع مسائل اقتصادی، چرخ محرک این انتخابات است، آن زمان رأی‌دهندگان یعنی شما باید یکی از دو دیدگاه مختلف را درباره اقداماتی که می‌تواند به بهبود شرایط طبقه متوسط کمک کند، انتخاب کنند.» او سپس به توضیح دو دیدگاه مذکور پرداخت.

بنابر این مطلب، سخنرانی مذکور برای رئیس‌جمهور آمریکا فرصتی بود تا دستاوردهای اقتصادی دولتش مانند روند مداوم اشتغال‌زایی و کاهش کسری بودجه را مطرح کند. اوباما همچنین از این فرصت به خوبی استفاده کرد تا انتقادهای شدیدی را علیه ترامپ، که به اعتقاد او مانع از ادامه روند این پیشرفت‌ها می‌شود، مطرح کند.    
   
باراک اوباما در این سخنرانی حتی یک بار نیز نامی از ترامپ نبرد؛ اما درباره هر مسئله‌ای که صحبت می‌کرد از سیاست‌های مالیاتی و مهاجرت تا تجارت، ترامپ را مورد انتقاد قرار می‌داد. او همچنین در بخشی از این سخنرانی به توییت‌های جنجالی نامزد جمهوریخواهان اشاره کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت: من اینجا نیستم تا آرای شما را تعیین کنم. اینجا هستم؛ زیرا به عنوان یک شهروند نگرانی‌هایی درباره حفظ و ادامه روند تلاش‌های چند سال گذشته برای احیای آمریکا دارم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار