ساخت المان موضوعی شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد که با تأسی از نام مبارک امام هشتم شیعیان و در قالب 8 قوس بیضوی طراحی شده بود پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عملیات اجرایی احداث المان مزار 5 شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس با هدف ترویج فرهنگ شهادت و پس از اعلام فراخوان و دریافت ۱۰۰ طرح از دانشگاه های سراسر کشور آغاز شده بود.

این المان پس از گذشت یک سال از مراسم آغاز عملیات احداث آن و پس از گذشت هشت سال از تدفین شهدای گمنام ساخته شده است.

سازنده این سازه که عضو هیئت علمی گروه معماری دانشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد می باشد در رابطه با طراحی این المان مفهومی گفت: ایده اصلی این طرح برگرفته از پیوند معماری اسلامی و معماری بومی خراسان و معماری روز جهان است.

الهه سادات ذوقی حسینی افزود: در این طرح سعی شده فرم گنبد از حالت سنتی به مدرن تبدیل شود به گونه ای که مفاهیم ارزشمند معماری گنبد درون آن وجود داشته باشد و در عین حال از تکنولوژی روز دنیا و سبک های جدید در ساخت آن استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۸ قوس بیضوی به تاسی از نام مبارک امام رضا (ع) در طراحی این نماد استفاده شده که مزین به ۵ آیه قرآن به تعداد شهدای گمنام این مجموعه است.

عملیات عمرانی این سازه تیرماه سال گذشته در مراسمی با حضور عابدین عابدی مقدم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار نجاتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و تنی چند از مسئولین استانی و شهری دیگر آغاز شد که پس از گذشت یک سال این عملیات عمرانی به پایان رسید.

لازم به ذکر است این نماد موضوعی با ارتفاعی بالغ بر 4 متر و با هزینه‌ای قریب به 4میلیارد ریال به همت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس ساخته شده است.

انتهای پیام//

برچسب ها: ساخت ، المان ، شهدا ، گمنام ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.