استادوپيشكسوت پرستاری ايران:

پيشرفت حرفه‌ای پرستاری درسايه احترام و همكاری بين حرفه‌ای بين پزشكان وپرستاران

استاد و پیشکسوت پرستاری ایران گفت: گروهی از افراد براى ايجاد تقابل بين پزشك و پرستار تلاش می کنند در حالی که پزشكان و پرستاران و ديگر اعضا تيم سلامت مانند اعضا يك خانواده هستند .

 مداح استاد و پیشکسوت پرستاری ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به تلاش گروهی از افراد برای ایجاد تقابل بین پزشک و پرستارگفت: پزشکان ،پرستاران و اعضا تیم سلامت مانند اعضا یک خانواده هستند و ايجاد هرگونه تقابل بين اين افراد نه تنها هيچ كمكی به حل مشكلات صنفی نمی کند بلكه باعث آسيب ديدن مددجويان ، مردم و قبل ازهرچيز خودصنف می شود.

وی در خصوص مسائل مطرح شده توسط گروهی از افراد در رابطه با ايجاد فضاى كينه توزى وتقابل بين پرستار و پزشك گفت: در طول تاريخ پرستاري، پرستاران و پزشكان پا به پای هم و در همه عرصه‌ها در جهت خدمت به مردم فعاليت داشته‌اند و پيشرفت هركدام از اين گروه‌های حرفه‌ای وابسته به همكاری‌های گروه ديگربه صورت بين حرفه‌ای بوده است. 

مداح بااشاره به وقايع تاريخی مثل انقلاب اسلامی و جنگ تحميلی همكاری بين دو حرفه را در اين مقاطع بی نظير خواند و گفت: در زمان‌های بحران؛  پرستاران و پزشكان دوشادوش هم خدمت‌رسانی كرده‌اند و خيلی از اوقات و بنا به ضرورت گاهى ممكن است  وظايف يكديگر را انجام‌دهند.

وی ايجاد تقابل بين حرفه‌اي را مانعي جدى در برابر توسعه حرفه‌ای پرستاران دانست و افزود: ما زمانی می‌توانيم در توسعه حرفه‌ای پرستاری موفق باشيم كه پايه‌‌های علمی خود را ارتقاء دهيم و مردم از خدمات ما راضی باشند .

 مداح ادامه داد: در عين حال باید  بتوانيم رابطه موثر و مفيدي با ديگر گروه‌ها از جمله پزشكان داشته باشيم   وبه معناى واقعى منافع مردم راتامين كنيم .

وی همچنين احترام به استقلال حرفه‌ای، توجه به ايجاد زمينه های مناسب براي توسعه پرستاری و ايجاد عدالت در تمام سطوح نظام سلامت را از جمله انتظارات پرستاران از ديگر گروه‌ها برشمرد و عنوان کرد: هرچند در اين زمينه كارهای زيادی صورت گرفته واركانى چون وزارت بهداشت ومجلس با همت بزرگان حرفه پرستارى دستاوردهاى بسيار زيادى داشته اند ولی هنوز راه زيادی باقی مانده كه طى اين مسير انسجام ، تلاش وتدبيرلازم است.

این پیشکسوت پرستاری تاکید کرد: ايجاد تقابل واختلاف به منزله سمى مهلك وبرباد دهنده حاصل زحمات سالها تلاش وازخود گذشتگى است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: پزشک ، پرستار ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار