معاون فرماندار کنارک از آغاز مطالعات علمی و پژوهشی این شهرستان در راستای توسعه همه‌جانبه سواحل مکران خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛نعمتالله نجاری درنشست مشترک مسؤولان دستگاههای اجرایی با اساتید دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه الزهرا تهران در محل فرمانداری کنارک برگزار شد، به تشریح ظرفیتهای شهرستان کنارک در زمینه‌های شیلاتی، کشاورزی، گردشگری، صنعت، پرداخت و افزود: شهرستان کنارک با داشتن 1000 فروند شناور صیادی و با 4 اسکله کنارک، پزم، تنگ و زرآباد قطب صید و صیادی کشور محسوب میشود.

وی در زمینه گردشگری به جاذبهها و پتانسیلها گردشگری از جمله ساحل بکر و آرام کنارک، گل افشان، چشمه شورعین، بلبلوک، کوه گوردیم، ساحل زیبای و ماسه‌ای درک و باغات موز زرآباد اشاره کرد.

وی در زمینه قابلیتهای کشاورزی شهرستان کنارک گفت: بخش زرخیز زرآباد در زمینه تولید محصولات گرمسیری بخصوص تولید موز در تمام فصول سال و برداشت هنداونه خارج از فصل در ماههای سرد سال مستعد است.

وی ادامه داد: در شهرستان کنارک در زمینه تجارت و بازرگانی زمینه خوبی برای فعالان اقتصادی و مشارکت در بخش صادرات و واردات وجود دارد که با ایجاد زیر ساختهای صادراتی سهم بسزایی در صادرات استان ایجاد اشتغال و رفع بیکاری داشته باشد.

مجری طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران انی نیزدر این نشست گفت: این تیم علمی برای توسعه سواحل مکران در حال انجام مطالعات علمی و پژوهشی در زمینههای مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و آمایش سرزمینی با کمک اساتید مجرب و عضو هیات علمی دانشگاه‌های مطرح کشور هستند.

شریف زادگان گفت: توسعه و پیشرفت و ایجاد زیر ساخت‌ها و پروژههای بزرگ و مهم در سواحل مکران همگام با توسعه محلی و با ایجاد انگیزه برای مردمان محلی صورت گیرد که رضایت مردم نتیجه اصلی توسعه متوازن را در برخواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار