تور کنسرت کیهان کلهر، شامگاه ٢٢ خرداد با عنوان «پردگیان باغ سكوت» در تالار وحدت به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛كیهان كلهر هنرمند و نوازنده كمانچه برجسته كشورمان و گروهش پس از اجرا در یكم تا پنجم خرداد و از نهم تا یازدهم، برای آخرین بار در این تور و در شامگاه ٢٢ خرداد با عنوان «پردگیان باغ سكوت» در تالار وحدت برای دیدار دوستدارانش به روی صحنه رفت.

فضای آرام و با نظمی در این تالار حكم فرما بود و استقبال مردم نیز بی‌نظیر بود، صحنه نیز با شمع‌هایی كه در اطراف آن روشن بود تزیین شده بود.

این برنامه با ورود نوید افقه با ساز تنبک، علی بهرامی فرد با ساز سنتور و هادی آذرپیرا با ساز تار و كیهان كلهر نوازنده كمانچه آغاز شد. پس از اینكه حضار به احترام آن‌ها ایستادند و تشویقشان كردند، در ابتدا این اجرا با کوک کردن سازها شروع شد.

قطعات اجرا شده در این برنامه عبارت بودند از دستگاه‌هایی از همایون_شور، سرمست از علی بهرامی، فرد پریشان از هادی آذر پیرا، چهار مضراب و طرقه از كیهان كلهر، ملودی كرمانچی از عیبت مه گین و كلام محلی اثر جهانبخش پازوكی.

در این بین تكنوازی‌های سنتور، تار و سپس تنبك شنیدنی و قابل توجه بود.

در بخش دیگر این برنامه كلهر آوازی را همراه با نواختن كمانچه و حركات اعجاب آور و دلنشینی كه بر روی این ساز اجرا می‌كرد، خواند.

پس از آن در جایگاه خود ایستاده و به سمت مهمانان آمدند و در همین حین حضار ایستاده و یك‌صدا این چهار هنرمند را تشویق می كردند سپس آنها مجدد بازگشتند و قطعه دیگری را به گوش دوستدارانشان رساندند.

در دقایق پایانی این برنامه و با بازگشت مجدد آنها كلهر رو به هوادارانش گفت: معمولاً همه اوایل كنسرت حرف می‌زنند، ولی خب من عادت به حرف زدن ندارم، خیلی متاثر هستیم بابت تمام شدن این تور كنسرت چون ما عادت كرده بودیم به زندگی كردن هر شب با شما. من همیشه بعد از كنسرت‌ها یک افسردگی می‌گیرم كه احساس می كنم این یكی یک مقداری حادتر است. ما همیشه در این قسمت یك قطعه تركی را اجرا می كردیم اما به دلیل اینكه این آخرین كنسرت ماست تصمیم گرفتیم كه یک قطعه ی كردی به نام «لالایی» را برای شما اجرا كنیم. 

با اتمام این قطعه كنسرت نیز با تشویق های بی امان حاضرین به پایان رسید.

گفتنی است كه علی زند وكیلی و لوریس چكناواریان از مهمانان این اجرا بودند. همچنین لازم به ذكر است كه از آخرین کنسرت کلهر در تهران سال ها می گذرد و او این بار با طنین بی نظیر کمانچه اش به تالار وحدت آمده بود. کلهر و اردال ارزنجان در سال 1389 در تالار وحدت اجرای مشترکی داشتند که با استقبال مخاطبان روبرو شده بود.

همکاری او با هنرمندان و گروه‌هایی از جمله «شجاعت حسین‌خان»، کوارتت کرونوس (Kronos Quartet)، جاده ابریشم، یویوما او را به هنرمندی جهانی تبدیل کرد و این نوازنده شنوندگان زیادی نیز در میان غیرایرانی‌ها دارد.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار