رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: حیدر حاتمی‌نژاد معلول و ناشنوای شهرستان لنده در سری مسابقات کشوری و انتخابیه تیم ملی کاراته توانست مدال نقره را به گردن خود بیاویزد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ نورعلی کاظمی با اشاره به جایگاه و اهمیت ورزش در زندگی گفت: بشر برای شادابی و سلامت خود نیازمند ورزش و تحرکات جسمی می‌باشد.
 
وی افزود: اگر به وضعیت معلولان نگاهی بیندازیم خواهیم دید که این مهم یعنی ورزش در معلولان بیشتر از افراد سالم نیاز بوده چراکه این امر از منزوی شدن معلولان جلوگیری و آنها را به جامعه وارد می‌سازد.
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده تصریح کرد: این امر از لحاظ روانشناسی تا حد قابل توجهی باعث فعالیت‌های مستقل و ابراز توانمندی‌های معلولان و یا بهتر بگوییم اثبات ظرفیت و پتانسیل آنها به جامعه می‌شود.
 
کاظمی در ادامه یادآور شد: هدف اصلی برنامه‌های حرکتی و جسمی برای معلولان افزایش سطح سلامت و کاهش عوارضات ناشی از معلولیت در میان آنها بوده که خانواده‌ها و مسؤولان باید بیش از گذشته به آن توجه داشته باشند.
 
وی خاطر نشان کرد: پر کردن اوقات فراغت یکی دیگر از اهداف برنامه‌های ورزشی بوده برای معلولان بیش از افراد سالم نیاز است.
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: امروز دولتمردان سعی دارند از ورزش جدای از توجه به مسائل شادی‌بخش و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی برای افزایش سلامت اجتماعی بهره لازم را ببرند.
 
کاظمی افزود: در چند سال اخیر تلاش‌های بسیاری در سطح استان برای افزایش سطح کمی و کیفی ورزش معلولان در استان انجام شده ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.
 
وی ادامه داد: جامعه معلولان استان نیازمند حمایت جدی مسؤولان در سطوح مختلف برای ایجاد بستر مناسب ورزش معلولان بوده و این امر یک عزم جدی و اراده قوی می‌طلبد.
 
کاظمی در ادامه یادآور شد: تاکنون تعدادی از معلولان و جامعه هدف شهرستان لنده در مسابقات استانی و شهرستانی و کشوری شرکت کرده‌اند.
 
وی افزود: در سری جدید مسابقات ورزشی کاراته کشوری، انتخابیه تیم ملی، حیدر حاتمی‌نژاد معلول ناشنوای لنده‌ای توانست مدال نقره این سری از مسابقات را به گردن خود بیاوزید.
 
رئیس اداره بهزیستی لنده با تبریک به این معلول لنده‌ای گفت: این مسابقات دهم و یازدهم خرداد در استان گلستان برگزار گردید است.
 
انتهای پیام/ف
برچسب ها: ناشنوایان ، کاراته ، مدال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.