ارومیه؛

پیش‌بینی 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل مدول 3 تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه

مدیر دفتر اجرایی طرح‌های فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به روند اجرایی این پروژه، گفت: برای اجرا و تکمیل این پروژه مبلغ 500 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که از این مبلغ تا کنون تنها 80 میلیارد پرداخت و جذب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه مهرعلی فتاحی ظرفیت این تصفیه‌خانه را 60 هزار متر مکعب در شبانه‌روز اعلام کرد و اظهار داشت: با بهره‌برداری از آن 300 هزار نفر دیگر از شهروندان ارومیه زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار خواهد گرفت و مجموع تحت پوشش فاضلاب در ارومیه در بخش تصفیه به بیش از 700 هزار نفر خواهد رسید.

مدیر دفتر اجرایی طرح‌های فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: فرآیند تصفیه در مدول یک و دو تصفیه‌خانه از نوع لجن فعال بیولاک بوده و برای مدول سه نیز فرایند لجن فعال از نوع SBR مصوب شده است.

فتاحی با تاکید بر اهمیت اجرا و تکمیل این پروژه، متذکر شد: در صورت تامین اعتبار مدول سه تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه نیز تا پایان سال 96 در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در خصوص شبکه جمع‌آوری فاضلاب در ارومیه، ادامه داد: برابر مطالعات انجام شده برآورد شبکه فاضلاب در ارومیه یک‌هزار و 500 کیلومتر بوده که از این رقم تا کنون یک‌هزار و 95 کیلو متر به مرحله اجرا در آمده است.

فتاحی در پایان خاطرنشان کرد: انتقال فاضلاب جمع‌آوری شده از سطح شهر به تصفیه‌خانه توسط دو خط یک‌هزار و 200 و یک‌هزار و 600 میلیمتری انجام می‌شود و تا کنون بخش عمده آن بالغ بر 11.4 کیلومتر اجرا شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.