عبدالله اسکندری گفت: کلام محبت‌آمیز، نگاه با مهر و برخورد صحیح با مردم، بهترین تبلیغ برای مسجد است.

عبدالله اسکندری؛ گریمور سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان مسجد را بهترین پایگاه تجمع ایرانیان دانست و گفت: هیچ نهاد و مکانی نمی‌تواند جایگاه ویژه مسجد در فرهنگ ایرانی را داشته باشد. 

وی افزود: در دوران کودکی ما که رونق مساجد بیشتر از امروز بود، بچه‌ها به نوعی در مسجد بزرگ می‌شدند و به عبارتی بیشتر وقت و فعالیت خود را در مسجد انجام می‌دادند.

اسکندری ادامه داد: در اوایل انقلاب برنامه‌های فرهنگی با محتوا و با کیفیتی در مساجد برگزار می‌شد. به شخصه در کلاس‌های فیلم‌سازی که با حضور بهترین مدرسان برگزار می‌شد، فعال بودم و حتی به یاد دارم شریفی‌نیا نیز در آن زمان در مسجد تئاتر اجرا می‌کرد. 

این چهره‌پرداز سینما و تلویزیون در ادامه اخلاق را مهمترین عامل جذب مردم و خاصه جوانان به مسجد برشمرد و اظهار داشت: در فرهنگ ایرانی-اسلامی همواره اخلاق نیک به «اخلاق محمدی (ص)» شناخته شده و می‌شود. همین اخلاق محمدی می‌تواند هر فرد ایرانی را مسجد جذب کند. کلام محبت‌آمیز، نگاه با مهر و برخورد صحیح مسؤلان مساجد با مردم جامعه، بهترین تبلیغ برای مسجد است.

وی اضافه کرد: در گذشته گرچه مساجد بزرگ نبودند و امکانات زیادی نداشتند اما همین اخلاق محمدی سبب می‌شد گرما و صمیمت بی‌نظیری بین اهالی محل حاکم باشد و همگی در صفا و صمیمت از حال هم با خبر بودند و به مشکلات یکدیگر رسیدگی می‌کردند. در آن دوران مردم هر محل به مسجد خود عرق خاصی داشتند.

اسکندری در پایان تصریح کرد: لازم است مسجد را رأس فعالیت‌ها و رفتارهای خود قرار دهیم و در ذیل آن یکدیگر را بپذیریم و قبول کنیم و باور کنیم تا جامعه‌ای سالم و زیبا برای زندگی بهتر داشته باشیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار