ساری،

خریداری 380هزار کیلوگرم برگ سبز چای از چایکاران

380هزار کیلوگرم برگ سبز چای از چایکاران رامسری تاکنون خریداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرماندار رامسر گفت: میزان خرید برگ سبز چای تاکنون 380 هزار و 218 کیلوگرم بوده است که از این میزان 78 درصد آن درجه یک و 22 درصد آن درجه دو بوده است.

حسین شعبان سروری افزود: میزان برداشت این محصول در باغات نسبت به سال گذشته با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت تدبیر و امید از صنعت چای کشور و شرایط آب و هوایی مطلوب و عملیات بهزراعی در سال گذشته 38 درصد افزایش تولید برگ سبز چای بوده است.

وی گفت: 255 میلیون تومان از طریق شبکه شتاب بانکی امسال به حساب چایکاران واریز شد.

وی افزود: 840 نفر از چایکاران رامسری در مناطق شهری و روستایی این شهر به عضویت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور درآمدند که امسال 970 میلیون ریال به 72 نفر از چایکاران از محل صندوق حمایت به ازای هر هکتار 16 میلیون ریال بدون نرخ سود به منظور تهیه نهاده های کشاورزی پرداخت شد.

فرماندار رامسر گفت: تسهیلات بهزراعی کم بهره و مدت دار با سود 4 درصد و بازپرداخت 5 ساله که در سال اول و دوم استراحت و از سال سوم از محل تحویل برگ سبز چای از چایکاران کسر می ‌شود که یک میلیارد و 220 میلیون ریال برای 135 نفر از چایکاران که اقدام به انواع هرس کف بر و کمر بر باغات چای خود کردند پرداخت شد.

هزار و 100 چایکار رامسری در هزار و 300 هکتار از زمین های این شهرستان مشغول تولید برگ سبز چای هستند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.