نماینده وزارت کشور در برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام، تمهیدات وزارتخانه متبوعش رابرای این مراسم تشریح کرد.

نجار تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری باشکوه مراسم ارتحال امام‌خمینی (ره) را تشریح کرد

به گزارش خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار نماینده وزارت کشور در برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) عصر امروز چهارشنبه (12 خرداد ماه) در نشست خبری خود که سالن شهید رجایی وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: برای شرکت در مراسم ارتحال امام راحل مراکز استان ها از وزارت کشور درخواست سهمیه اعزام کردند که ما با تبادل نظر و بررسی شرایط، به این درخواست توجه کرده و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی درباره برقراری امنیت مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: تمامی  تمهیدات لازم برای امنیت مراسم ارتحال امام(ره) اندیشیده شده و امیدواریم که مشکل خاصی نداشته باشیم.

نجار  تصریح کرد: برای شرکت در این مراسم، در محل‌های مورد نظر وسایل نقلیه‌ای همچون اتوبوس‌ها و خودرو درنظر گرفته، همچنین با ایستگاه‌های صلواتی، اورژانس، آمبولانس و ایستگاه‌های آتش نشانی هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه تأمین اقلام مورد نیاز مراسم برای زائران صورت گرفته متذکر شد: خوشبختانه 27 سال است که این مراسم در حال انجام است و هرسال نسبت به سال قبل این زیرساخت‌ها بهتر و بیشتر می‌شود.

نجار از حضور میهمان‌های خارجی در مرقد حضرت امام  راحل خبر داد و یادآور شد: زائران حضرت امام راحل علاقه ‌مند هستند که به زیارت حضرت امام رضا، حضرت عبدالعظیم (ع) و حضرت معصومه بروند بنابراین ما این امکان را برای آنها فراهم کرده‌ایم و هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه بسیاری از گروه‌ها به صورت پیاده از استان‌های مختلف در این مراسم شرکت می‌کنند اظهار داشت: برای این افراد امکانات لازم در نظر گرفته شده است از همه مشتاقان زیارت حضرت امام خمینی (ره)  انتظار می‌رود که در طول مراسم، ضمن رعایت نظم و انضباط با انتظامات همکاری لازم را داشته باشند زیرا اگر کوچک ترین مشکلی داشته باشیم تبعات سنگینی در پی خواهد داشت.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه زائران باید قانون بهداشت را رعایت کنند، تصریح کرد: اگر در یک محدوده جغرافیایی بهداشت رعایت نشود طبیعی است که شاهد مشکلات عدم سلامت باشیم. 

نجار از دست اندرکاران، اعضای ستاد مرکزی، دولت و رئیس جمهور و وزیر کشور قدر دانی کرد، گفت: تمام تلاش بر این بود که این امکان فراهم شود که زائران بتوانند در 14 خرداد حضور پیدا کنند.

وی در ادامه گفت: امیدواریم هیچ حادثه ای پیش نیاید به هر حال همه مسئولین نظام عنایتی ویژه به معمار کبیر انقلاب اسلامی دارند بنابراین مراسم ایشان باید به بهترین نحو ممکن برگزار شود تا جایی که بنده اطلاع دارم دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی تمهیدات لازم را برای این مراسم اندیشده‌اند.

معاون وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: انشاالله بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در مراسم ارتحال امام خمینی شرکت خواهند کرد که قریب به 450 نفر از کشورهای پاکستان، افغانستان و عراق خواهند بود به جز این کشورها از کشورهای دیگر نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار