معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی از پرتاب یک ماهواره سنجشی به فضا در سال 95 خبر داد.

محمد همایون صدر معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی در گفت و گو باخبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان از پرتاب یک ماهواره در سال جاری خبر داد و گفت: امسال یک ماهواره سنجش از راه دور و سال آینده دو ماهواره به فضا پرتاب می‌شوند پرتاب این ماهواره‌ها به ماه کمک می‌کند تکنولوژی‌هایی را که بدست آمده را تثبیت کنیم و پس از پرتاب در مرحله بعد، قرار دادن این ماهواره‌ها در مدارهای بالاتر برای تصاویر باکیفیت بهتر است.

وی با بیان اینکه سازمان فضایی اجراکننده مصوبات شورای علم فضایی است، گفت: این شورا برنامه‌هایی دراز مدت فضایی کشور را به ریاست رییس جمهور تصویب می‌کند این برنامه‌ها تمام ارگان‌های کشور را موظف می‌کند که در راستای تحقق آن‌ها قدم بردارند و به مجلس شورای اسلامی کشور کمک می‌کند که در چارچوب این برنامه‌ها بودجه‌های مصوب را در نظر بگیرد.

معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای سازمان فضایی بیان کرد: برنامه‌های این سازمان در راستای سند چشم انداز 1404 ساخت ماهواره ملی مخابراتی بومی و ماهواره سنجش از دور ساخت داخل است که پاسخگوی تمام نیازهای کشور باشد.

صدر ادامه داد: در کنار ساخت بومی این دو ماهواره سازمان فضایی پروژه‌های برای رفع نیازهای کشور در دست اجرا دارد و تا زمان ساخت ماهواره بومی ما در حال مذاکره با کشورهای غربی و شرقی برای تأمین ماهواره سنجش از دور و ماهواره‌ مخابراتی هستیم.

معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی از تأثیر مثبت بر جام بر پروژه‌ها گفت: پس از بر جام شرایط برای سازمان فضایی ایجاد شده که بتواند این دو پروژه را برنامه‌ریزی کرده و عقد قرارداد کند و در طول یک دوره دو ساله بعد از عقد قرارداد امکان استفاده از ماهواره مخابرات ملی را با امکانات ساخت سایر کشورها تهیه کند.

وی افزود: در همین راستا شروع این همکاری با سایر کشورها و تعامل‌های بین‌المللی به توسعه فناوری‌های کشور برای ساخت ماهواره سنجشی و مخابراتی با امکانات ساخت داخل کمک می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار