معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس از پرداخت تسهیلات خط اعتباری 16 هزار میلیارد تومان در کشور خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صبوری پور افزود: پرداخت تسهیلات از خط اعتباری 16 هزار میلیارد تومان کشور برای راه اندازی واحدهای کوچک و متوسط راکد و یا نیمه فعال (با تامین سرمایه در گردش) و حمایت از ایجاد واحدهای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی آغاز شد.  
وی خاطر نشان کرد: سهم استان فارس از این خط اعتباری 517 میلیارد تومان است و با تامین یارانه توسط دولت، با سود و کارمزد کمتر از نرخ رایج بانکی پرداخت تسهیلات انجام می شود.  
صبوری پور اظهار کرد: این تسهیلات کلیه واحدهای تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی را شامل می شود و طرحهای مشمول باید در سامانه behinyab.ir در بخش" تامین مالی بنگاههای تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت در راستای اقتصاد مقاومتی" پس از اخذ کد کاربری و کلمه عبور از سایت مذکور و ورود اطلاعات مورد نیاز ثبت نام کنند.  
وی یادآور شد: این طرح ها باید در کار گروه رفع موانع تولید استان مصوب و سپس به بانک های عامل معرفی شوند و برای این کار دبیرخانه کارگروه واقع در سازمان صنعت، معدن و تجارت لیست واحدهای ثبت نام شده را استخراج و با برگزاری جلسات کارشناسی هفتگی با حضور بانک ها و دستگاه های متولی نسبت به بررسی اولیه طرح ها اقدام و به کار گروه برای تصویب ارائه و سپس به بانک ها برای پرداخت معرفی می کند.  
صبوری پور افزود: این تسهیلات به واحد هایی که دارای چک برگشتی، بدهی معوقه غیر جاری و ... باشند نیز پرداخت می شود و میزان تسهیلات برای واحدهای کوچک (زیر 50 نفر اشتغال) تا سقف یک میلیارد تومان و واحدهای متوسط (بین 50 تا 100 نفر اشتغال) تا سه میلیارد تومان است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.