در همایشی ازکشاورزان و مددکاران نمونه و فعال شهرستان بیجار با حضور جمعی از کشاورزان و مسوولان استانی و شهرستانی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان دراین همایش با تشریح جایگاه کشاورزی و نقش آن در استقلال کشور گفت: کشاورزی در جهان امروز و در مقابله با خصومت های دشمنان نظام اسلامی در قالب اقتصاد مقاومتی برای حفظ استقلال و عزت ملت مسلمان در ایران و حتی ممالک دیگر اسلامی نقش کلیدی دارد.

حجت الله کوشا تجلیل از کشاورزان و مددکاران ترویج را یک اقدام بسیار حسنه و شایسته دانست و تاکید کرد: مددکاران ترویج، برای عبور از کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی مدرن و پیشرفته نقش حساس و پیش برنده ای دارند.

وی از آموزش 25 درصد کشاورزان استان کردستان خبر داد و افزود: با توجه به وجود هزار و 700 روستا و فعالیت هزار و 100 مدکار به 600نفر مددکار دیگر ترویج نیاز است.

در ادامه این گردهمایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار نیز گفت: آموزش در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با شعار اقدام و عمل در کشاورزی، امسال عینیت واقعی خود را در بیجار نشان خواهد داد.

محمد عباسی آموزش را مقوله انکارناپذیر در کسب موفقیت بیشتر برشمرد و افزود: عبور از کشاورزی سنتی و پرهزینه با کمترین برداشت، به کسب آموزش و همکاری با مددکاران ترویج نیاز شدیدی دارد.

وی تاکید کرد: هیچ موفقیتی بدون همراهی مددکاران ترویج و همت کشاورزان برای ورود به کشاورزی پیشرفته حاصل نخواهد شد..

در پایان این همایش از کشاورزان و مددکاران برتر و نمونه شهرستان بیجار با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

گفتنی است، شهرستان بیجاربا تولید گندم با کیفیت و تولید افزون بر میانگین در هکتار استانی، به عنوان انبار غله کشور شهرت گرفته است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.