ثبات شاخص در تالار شیشه ای

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با کاهش 60 واحدی به عدد 76 هزار و 84 واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با کاهش 60 واحدی به عدد 76 هزار و 84 واحد رسید.
 
براین اساس ارزش کل معاملات بورس تهران از 1 میلیارد فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن 861 میلیون سهم طی 79 نوبت معاملاتی بود.   
 
این گزارش می افزاید شاخص کل هم وزن با 14.10 واحد رشد به عدد 13 هزار و 779 واحد رسید.   
 
گفتنی است نماد خودرو، شپدیس، وکار، فاراک با اعمال مثبت و نماد پارسان، وپاسار، شبندر با اعمال منفی موجب کاهش دماسنج تالار شیشه ای شدند.
 
شاخص کل فرابورس در پایان معاملات با 1.80 واحد کاهش به عدد 814 هزار و 70 واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از 1 میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی ازدست به دست شدن 1 میلیارد سهم طی 39 هزار نوبت معاملاتی بود.
 
***روزهای آرام تالار شیشه ای

همایون دارابی کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت بازار بورس گفت: امروز  وضعیت بازارنسبتا متعادل بود و شاخص به 76 هزار و 804 ممیز 2 دهم واحد رسید. 

وی ادامه داد: نمادهای گروه خودرویی امروز مثبت بودند اما نمادهای وابسته به بازار جهانی نفت و گاز از جمله هولدینگ نفت و گاز پارسیان و پالایشگاه بندرعباس افت قابل ملاحظه ای داشتند. 

به گفته دارابی، بعضی بانک ها سبب شدند که شاخص ها در نهایت منفی بسته شوند . 

وی در ادامه تصریح کرد: شاخص هایی که امروز مثبت بودند شامل ایران خودرو، پتروشیمی پردیس این درحالیست که شرکت های ، هولدینگ نفت و گاز پارسیان، پاسارگاد و پالایشگاه بندرعباس دارای نماد منفی بودند.

دارابی در ادامه از وضعیت بازار بورس درهفته جاری گفت: این هفته به غیر از یک روز بازار وضعیت خوبی نداشت ومنفی بود.

این کارشناس بورس گفت:متاسفانه کمبود نقدینگی در بازار وجود دارد و پیش بینی تحولات اقتصادی وضعیت مثبتی ندارد، اگرچه قیمت نفت رشد داشته، معامله گران منتظر هستند که تاثیرات قیمت نفت در محصولات از جمله فلزات و مواد معدنی چه خواهد شد. 

وی تصریح کرد: باتوجه به فصل مجامع شمار قابل توجهی اقدام به تقسیم سود و توقف برای مجامع می کنند که همین امرسبب شده از تب و تاب بازار کاسته شود.


انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار