عضو خانه اقتصاد ایران گفت: برای دستیابی به موفقیت در عرصه بین‌المللی باید استراتژی کشورهای موفق و توسعه یافته در اقتصاد دنیا را پیش بگیریم.

شرکت‌های کوچک و متوسط در بازارهای بزرگ راه به جایی نمی‌بردبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ایرج تاج الدین، عضو هیئت رئیسه خانه اقتصاد ایران در اجلاس خانه ایده آل ساخت ایران گفت:کشور چین طی سال های آینده با پیشی گرفتن از آمریکا و آلمان بزرگترین اقتصاد دنیا خواهد شد و این کشور توانسته از سرمایه گذار منفعل به سرمایه گذار فعال تبدیل شود و اقتصاد روستایی خود را به اقتصاد جهانی ارتقا دهد.

وی با اشاره به عوامل موفقیت اقتصادی در عرصه جهانی یادآور شد: اراده ملی برای ترویج نام‌های تجاری قوی یکی از عوامل پیشرفت اقتصاد است و اراده ملی به تنهایی کافی نیست بلکه یک اقتصاد موفق و بزرگ باید به سمت چند ملیتی شدن پیش روی کند، در همین راستا اگر ما نیز خواهان دست‌یابی به این هدف هستیم لازمه آن گسترش ارتباطات جهانی است.

تاج الدین اذعان داشت: وجود استراتژی مشخص و دقیق یک شرط لازم برای پیشرفت یک اقتصاد است که کشور چین بر پایه ی این استراتژی معتقد است اگر به بازارهای سخت نفوذ کند به بازارهای نرم نیز دسترسی پیدا خواهد کرد و همچنین طراحی و تولید در محل باید در دستور کار تولیدکنندگان جهت دستیابی به موفقیت در بازارهای جهانی قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه خانه اقتصاد ایران نقش تبلیغات در مقیاس جهانی را بسیار پررنگ دانست و عنوان کرد اگر خواهان حضور در بازار جهانی هستیم باید بتوانیم پاسخگوی طیف وسیعی از نیازهای مردم باشیم.

وی در پایان لزوم ایجاد یک نام تجاری قوی را تشریح کرد و گفت: نقشه راه مشخص از اصلی‌ترین نیازهای دارا بودن نام تجاری قوی است. همچنین باید مشتری‌های داخل را راضی نگه داریم و به تعاملات اقتصادی درعرصه بین‌المللی توجه زیادی کنیم و باید برای حضور در بازارهای بزرگ با نام های بزرگ وارد شویم،زیرا نمی‌توانیم با شرکت های کوچک و متوسط وارد بازارهای جهانی شویم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار