ارتباط خط دریایی حمل کالا بین بنادر شهید رجایی و داکار سنگال امروز با حضور هیات 6 نفره سنگالی در دستور کار قرار گفت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز در نشستی مشترک با هیات اقتصادی کشور سنگال در بندر شهید رجایی گفت: با راه اندازی مسیر دریایی بین بنادر شهید رجایی و داکار، صادرات کالا از ایران به بازار آفریقا آسان می شود.
ابراهیم ایدنی افزود: بندر داکار می تواند کالاهای منطقه غرب آفریقا را از بندر شهید رجایی در تنگه هرمز به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و جنوب شرق آسیا ترانزیت کند.
وی گفت: بندر شهید رجایی می تواند در زمینه حفاظت از ساحل، آموزش های دریانوردی و بندرسازی به کشورهای غرب آفریقا انتقال دانش و کمک فنی داشته باشد.
وی افزایش تجارت دریایی بین دو کشور از طریق وزارت خارجه و سازمان بنادر و دریانوردی با انعقاد یک تفاهم نامه خواستار شد .
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: برای همکاری با سرمایه گذاران خارجی، قراردادهای بلند مدت 15 تا 25 ساله در قالبBOT پیش بینی شده و براساس حجم سرمایه گذاری، تخفیفات و افزایش طول مدت زمان قرارداد مدنظر قرار می گیرد.
ایدنی گفت : تمام محوطه ها و زمین های بندر شهید رجایی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و خطوط کشتیرانی متردد از آفریقا به این بندر، طبق نرم استاندارد در بخش نفتی و غیر نفتی خدمات دریافت خواهند کرد.
کونته مدیرکل بندر داکار نیز در این نشست گفت: سنگال قصد دارد فعالیت های بندری و حمل بار را در منطقه غرب آفریقا را با محور بندر شهید رجایی ایران انجام دهد.
وی مسیر دریایی سنگال به جنوب ایران را نزدیک ترین مسیر دسترسی از غرب آفریقا به ایران عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی ایران می تواند برای فعالیت های بندری در کشور سنگال فعالیت کند.
وی افزود: بندر داکار با 600 هکتار وسعت می تواند مقصد کالاهای ایرانی مانند خودرو، فرش و نفت و گاز باشد و سنگال نیز می تواند مواد معدنی خود را برای فرآوری به ایران ارسال کند.
هیات اقتصادی کشور سنگال پس از این نشست از پایانه ها و اسکله های بندر شهید رجایی بازدید کردند.
 انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.