معاون آموزشی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از ارائه آموزش‌های مهارتی به اتباع کشورهای افغانستان و عراق در راستای اجرای تفاهم‌نامه سه‌جانبه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امورپناهندگان و اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در مراکز فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهرام ملایی هزاروندی با اعلام این خبر اظهار کرد: اجرای این طرح با اهداف بشردوستانه و حمایتی به‌منظور ارتقای سطح مهارت‌های فنی مهاجرین و اتباع خارجی از سوی کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: این افراد در مراکز اهواز، گتوند و شوش‌ مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در پنج رشته معادل 35 هزار و 756 نفرساعت را به‌صورت رایگان فرا می‌گیرند.سقف پذیرش استان خوزستان در این دوره‌ها 60 نفر در نظر گرفته شده است که در هر رشته 12 کارآموز آموزش خواهند دید.

معاون آموزشی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: پناهجویان اتباع عراق با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های اهواز و شوش و اتباع افغانی در مرکز گتوند می‌توانند در رشته‌های جوشکاریE3، برق صنعتی، برق ساختمان، رایانه، قالیبافی و خیاطی اقدام به ثبت‌نام کنند.

انتهاي پیام/ض

برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، افغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.