سی ان ان: نیجریه، مالک آلوده ترین شهر جهان

شهر "اونیتشا" در نیجریه، آلوده ترین شهر جهان با ذرات کمتر از 10 میکرون است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، کلمه آفریقا را که به زبان می آورید تصاویر عبور فیل ها از پارک کالاهاری، آبشار ویکتوریا و مناظر زیبایی از "کوه تیبل" برایتان تداعی می شود؛ اما گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی نشان داد ساکنان نیجریه چیزی به جز دود، زباله و آب آلوده در این کشور نمی بینند.

این گزارش نشان داد از میان شهرهای آلوده جهان، 4 شهر در نیجریه قرار دارد. شهر "اونیتشا" به عنوان آلوده ترین شهر جهان از نظر دارا بودن ذرات معلق کمتر از 10 میکرون شناخته شده است. ذرات معلق کمتر از 10 میکرون در این شهر به اندازه ای بالاست که میزان آن 30 برابر حد مجاز سازمان بهداشت جهانی تشخیص داده شده است. 

سه شهر دیگری که در گزارش سازمان بهداشت جهانی از آنها به عنوان شهرهای با ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نام برده شده است "کادونا" در ایالت کادونا، و شهرهای "آبا" و "اومواهیا" در ایالت ابیا هستند.

سال گذشته "بانک جهانی" گزارش داد 94 درصد از جمعیت نیجریه در معرض آلودگی هوا هستند که از حد مجاز سازمان بهداشت جهانی فراتر رفته است. پژوهش سازمان بهداشت جهانی این آلودگی ها را بر اساس دو شاخص ذرات معلق کمتر از 10 میکرون و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هر متر مکعب از هوا اندازه گیری کرد. نیجریه از نظر میزان ذرات کمتر از 2.5 میکرون میان 10 کشور آلوده جهان قرار ندارد.

علت آلودگی هوای نیجریه پیچیده است. دکتر "ماریا نیرا،" مدیر سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: عوامل مؤثر در آلودگی هوای نیجریه استفاده از سوخت جامد برای غذا، سوزاندن زباله ها و آلودگی های ناشی از خودروهای فرسوده است.  مردم نیجریه در خانه از ژنراتور استفاده می کنند که این باعث انتشار گازهای مضر می شود. 

به گفته وی، متأسفانه در آفریقا به دلیل سرعت بالای رشد اقتصاد و صنعت بدون استفاده از فناوری مناسب، سطح آلودگی هوا در حال افزایش است. در واقع اقتصاد نیجریه در دهه گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است و آفریقای جنوبی در سال 2014 به عنوان بزرگترین اقتصاد قاره شناخته شد. صنایع کشاورزی، ارتباطات و نفت نیز با همین سرعت در حال پیشرفت هستند؛ اما این پیشرفت هزینه های زیست محیطی زیادی نیز به دنبال دارد.

گزارش سازمان بهداشت جهانی تنها شامل شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر است که آلودگی هوا را اندازه گیری می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار