کارگاه عکاسی با موضوع «خانواده و اجتماع» در خرم‌آباد

کارگاه دو روزه عکاسی با موضوع خانواده و اجتماع در خرم آباد برگزار شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ کارگاه عکاسی با موضوع خانواده و اجتماع که به همت واحد هنرهای تجسمی این حوزه ۱۰ و ۱۱ خرداد ماه امسال برگزار شد ۲۰ نفر از عکاسان جوان مرتبط با حوزه هنری لرستان حضور داشتند.

سحر بیرانوند مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری لرستان در این خصوص گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی بیشتر هنرمندان عکاسان حوزه هنری با نحوه موضوع یابی در عکاسی اجتماعی بوده و در این برنامه سعی کرده ایم تا علاوه بر مباحث نظری فضای مناسبی برای انجام کار کارگاهی و تولید اثر فراهم کنیم.

حسن غفاری مدرس این کارگاه که تالیف چهار اثر مکتوب و عکاسی ده ها فیلم سینمایی از جمله فیلم های معروفی همچون ارتفاع پست، روبان قرمز، زندگی در مه و موج مرده را در کارنامه دارد نیز در این باره گفت: امروزه با پیشرفت ابزارهای عکاسی هنر عکاسی به یک هنر عمومی تبدیل شده و تکنیک های مربوط به ابزار عکاسی اهمیت خود را از دست داده است.

 

وی ادامه داد: آنچه در هنر امروز عکاسی اهمیت دارد سوژه یابی و نحوه ثبت سوژه بر مبنای  تفکر عکاس بوده به نحوی که بتواند معنای مورد نظر را به بیننده منتقل کند.

 

بنا بر این گزارش، در دومین روز از این کارگاه هنرمندان شرکت کننده همراه با استاد به روستاهای منطقه «نوژیان» در ۳۵ کیلومتری شهرستان خرم آباد اعزام شدند تا جلوه هایی از فرهنگ خانواده در روستاهای لرستان را با تولید آثار جدید به تصویر بکشند.

 آثار تولید شده در این برنامه پس از داوری در قالب مجموعه نمایشگاهی به مدت یک هفته در نگارخانه مهر حوزه هنری لرستان در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام /ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار