امیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

استقبال وزارت کشور از ایده نخبگان جامعه برای تحقق اقتصاد مقاومتی

سخنگوی وزارت کشور گفت: صاحبنظران، نخبگان و دانشگاهیان می‌توانند طرح، ایده و یا هرگونه پیشنهادای در حوزه اقتصاد مقاومتی را به وزارت کشور ارائه کنند.

حسینعلی امیری قائم مقام وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ابلاغ تکالیف وزارت کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رئیس جمهور، گفت: یکی از برنامه‌های محوری و اصلی وزارت کشور در سال 95 و در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی است و در این راستا سیاست دولت نیز پیگیری اقتصاد مقاومتی در استان‌های کشور خواهد بود.

وی افزود: وزیر کشور به عنوان جانشین فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان‌های آذربایجان شرقی، لرستان و کرمان از طرف هیات دولت تعیین شده و از 2 هفته گذشته جلساتی پیرامون اقتصاد مقاومتی در این استان‌ها برگزار کرده است.

امیری با بیان اینکه دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی با مسئولیت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای در وزارت کشور ایجاد شده، اظهار کرد: یکی از معیارهای ارزیابی استانداران، فرمانداران و بخشداران میزان توفیقات آنها در جهت اجرای برنامه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به برگزاری سمینار سراسری استانداری‌ها در یک ماه گذشته با محوریت اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در این سمینار ظرفیت‌ها، مزیت‌ها، موانع احتمالی، راهکارها و پیشنهادات توسط استانداران طرح و بیان می شود، تبادل تجربیات و در صورت ضرورت احکام مورد نیاز از طرف وزیر کشور و هیات وزیران برای تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از مسائل مورد بحث در این سمینارهاست.

امیری همچنین از صاحبنظران، نخبگان، دانشمندان و دانشگاهیان خواست چنانچه طرح، ایده و پیشنهاداتی که قابلیت اجرا و انجام دارند را به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت کشور ارائه دهند.

گفتنی است، در ابلاغیه جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پروژه‌های اولویت‌دار برنامه‌های ملی اقتصاد مقاومتی مرتبط با این وزارتخانه احصاء و از این دستگاه اجرایی خواسته شده که عملیاتی نمودن این پروژه‌ها را در سال 95 دنبال کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار