مقام ارشد حماس: اجلاس پاریس هم وقت کشی است

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) نشست صلح پاریس را نیز نوعی وقت کشی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین «عزت الرشق» در مصاحبه با روزنامه اردنی «الغد»، گفت که حماس به هیچ وجه امیدی به اجلاس بین المللی صلح که فرانسه می خواهد ماه آینده برگزار کند، ندارد و آن را صرفا اتلاف وقت می داند.

وی تاکید کرد که گفتگوهای آشتی ملی میان جنبش های فتح و حماس نیز تاکنون نتیجه بخش نبوده است و همچنان موانعی بر سر راه موفقیت آن وجود دارد و تا این لحظه اقدام تازه ای درباره تحقق آشتی ملی صورت نگرفته است.

این عضو دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که انتفاضه قدس در سایه چند دستگی گروه های فلسطینی و موضع تاسف بار تشکیلات خودگردان با موانع زیادی رو به رو است.

عزت الرشق درباره شکل گیری آغاز انتفاضه جدید موسوم به انتفاضه قدس نیز گفت: « پس از آنکه ملت فلسطین پی برد که دشمن صهیونیستی به هر شیوه ای درصدد تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است و تجاوزات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علیه این مکان مقدس هر روز بیشتر می شد، با انتفاضه مبارک خود جهانیان را شگفت زده کرد و لرزه بر اندام رژیم اشغالگر صهیونیستی انداخت.»

وی تصریح کرد که با توجه به موضع ضعیف کشورهای عربی و اسلامی در قبال مساله فلسطین و جانبداری صریح آمریکا از رژیم صهیونیستی، این رژیم همچنان به تجاوزات و جنایت های خود علیه ملت فلسطین ادامه می دهد.

الرشق گفت: این وضعیت در نهایت جوانان فلسطینی را که بیشتر آن ها از نسل پس از معاهده اسلو هستند، واداشت تا علیه دشمن صهیونیستی به پا خیزند و زمام امور را بدست گرفته و انتفاضه ای سراسری را علیه اشغالگران به راه بیندازند.

وی خاطر نشان کرد که ملت فلسطین همچنان به مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی ادامه می دهد و این بیانگر قدرت و نوآوری این ملت در مقابله با اشغالگران در سخت ترین شرایط ممکن است اما متاسفانه دولت های عربی حمایت چندانی از ملت فلسطین به عمل نمی آورند و موضع ضعیفی در این زمینه دارند.

وی با اشاره به پافشاری جنبش متبوعش بر ادامه مبارزه با دشمن صهیونیستی تصریح کرد که ادامه انتفاضه به شیوه ای درست و گسترش دامنه آن نیازی کاملا ضرروی است و تمامی گروه های فلسطینی باید با جریان انتفاضه همراه شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار