رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از اتمام تعدادی از پروژه‌های عمرانی حرمین عسکریین(ع) در سامرا زیر حملات خمپاره‌ای به حرم خبر داد و گفت: 6 هزار متر به فضای سرداب افزوده شد و کار مرمت و طلاکاری گنبد نیز پایان یافت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، حسن پلارک در مورد توسعه و بازسازی حرمین عسکریین(ع) در سامرا گفت: اقدامات ما به 2 بخش توسعه‌ای و بازسازی تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش بازسازی حرم، در داخل حرم کاشی کاری سقف و گنبد، آیینه و سنگ کاری رواق‌ها تکمیل و تمام شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه در داخل حرم بجز نصب ضریح اقدام دیگری نمانده است گفت: درهای حرم نیز در شهر‌های اصفهان، شیراز و قم ساخته شده و آماده نصب است.

وی در مورد زمان نصب ضریح نیز گفت: ضریح در قم ساخته و تکمیل شده است اما نظر مراجع این است که تا برقراری امنیت بیشتر در سامرا، ضریح منتقل نشود. فکر می کنم بعد از پاکسازی فلوجه و موصل شرایط برای انتقال ضریح مهیا شود.

پلارک ادامه داد: در بیرون حرم نیز طلاکاری گنبد پایان یافته و طلاکاری گلدسته‌ها نیز 50 درصد پیشرفت داشته است. همچنین ایوان باب القبله که قبلا طلاکاری بوده و تخریب شده بود، مجدداً طلاکاری شد و اکنون 90 درصد ایوان طلاکاری شده است.

وی ایوان‌های شرقی و غربی حرم را نیز در حال کاشی و طلاکاری دانست و گفت: تکمیل ایوان‌ها حدود یک سال زمان می‌برد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در مورد طرح توسعه‌ای گفت: در توسعه محدود 6 هزار متر به فضای سرداب افزوده شد و همچنین 6 هزار متر طبقه دوم سرداب نیز به حرم متصل شده و 95 درصد پیشرفت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه اصلی نیز در حال تملک زمین‌های اطراف تا شعاع 300 متری هستیم.

پلارک در مورد سختی‌های کار در سامرا و حملات خمپاره‌ای به حرم گفت: با وجود این سختی‌ها همه با عشق به اهل بیت کار کردند و حتی زمانی هم اسلحه به دست گرفتند تا از حرم دفاع کنند.

وی افزود: از افراد فعال در طرح بازسازی و توسعه کسی جانباز و شهید نشد و سال گذشته در یک حمله خمپاره‌ای، یکی از خادمان و یکی از مدافعان حرم به شهادت رسیدند.

توسعه حرم امامین عسکریین (ع) زیر حملات خمپاره‌ای به اتمام رسید


توسعه حرم امامین عسکریین (ع) زیر حملات خمپاره‌ای به اتمام رسید



 منبع:فارس


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.