قزوين؛

اشتغال در استان بالاتر از کشور + عكس

معاون وزیر صنعت , معدن و تجارت گفت : میانگین اشتغال در قزوین بالاتر از میانگین کشوری است .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوین ؛ معاون وزیر صنعت , معدن و تجارت در کارگروه صادرات غیر نفتی در قزوین  میانگین اشتغال در واحد های  صنعتی کشور را  22 نفر بیان کرد و گفت : این میانگین در استان قزوین  بالای 50 نفر است.
اشتغال در استان بالاتر از کشور
 افخمی راد همچنین از کارمزد 16 درصدی و اختصاص 2 هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به واحد های صادر کننده خبر داد .

رئیس کل سازمان توسعه ی تجارت افزود:  واحدهایی  که موفق شدند صادرات کالای مورد نظر را انجام دهند تا 6 درصد کمک سود دریافت می کنند یعنی کارمزد انها 10 درصد خواهد بود .

وی گفت برای صادرات مشوق هایی در نظر گرفته شده از جمله شرکت در نمایشگاهها , ایجاد پایانه ها و فراهم کردن زیر ساخت هایی که می تواند کمک کننده باشد مانند تهیه دفتر نمایندگی و ثبت برند در خارج از کشور که بخشی از هزینه های ان را دولت تامین خواهد کرد .

معاون وزیر صنعت ,معدن و تجارت با بیان اینکه نرخ ارز صادراتی اگر افزایش پیدا نکند صادرکننده دچار زیان خواهد شد گفت : باید اجازه دهیم تا قیمت ارز در بازار قیمت واقعی خودش را داشته باشد چرا که با عرضه ی  قیمت واقعی کالا قطعا شاهد پیشرفت واحدها خواهیم بود .
اشتغال در استان بالاتر از کشور
وی همچنین از تک نرخی شدن قیمت ارز در 6 ماهه ی اول امسال خبر داد که به برطرف شدن بخشی از مشکلات صادر کنندگان کمک خواهد کرد .

افخمی راد با بیان اینکه در دو ماهه ی اول امسال شاهد کاهش صادرات غیر نفتی نسبت به مدت مشابه پارسال هستیم گفت : اگر این روند ادامه پیدا کند نمی توانیم هدف گذاری را به انجام برسانیم .

وی گفت : امسال باید صادرات را 10 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته افزایش دهیم که برای تحقق ان نیاز به ابزارو بستر مناسب داریم .

فریدون همتی استاندار هدف هم از برگزاری این جلسه را مرور افق تولید و صادرات دانست .
اشتغال در استان بالاتر از کشور
وی با اشاره به حجم عظیم واحدهای تعطیل شده ,نیمه فعال و نیمه تمام گفت : با برنامه ریزی دولت 16 هزار میلیارد تومان برای 10 هزار واحد صنعتی در نظر گرفته شده است که 7 هزار واحد نیمه فعال و 2 هزار هم واحدهایی است که تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

به گفته ی همتی از این 10 هزار واحد 400 واحد به استان قزوین اختصاص دارد که با    توجه به جهت گیری و رویکرد خوبی که وجود دارد قول افزایش هم داده شده است .

استاندار گفت : 350 واحد دیگر هم تا مرز 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که  با پیگیری صورت گرفته قرار است انها هم تحت پوشش قرار گیرند .

همتی ابراز امیدواری کرد با پرداخت این تسهیلات  800 تا هزار واحد تعطیل ,نیمه فعال ,ونیمه تمام استان به مدار تولید برگردد.
انتهای پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.