دیلی استار از سفر نخست وزیر بنگلادش به عربستان سعودی در روز جمعه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه دیلی استار گزارش داد: شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش، احتمالا روز جمعه به منظور یک سفر پنج روزه عازم عربستان سعودی خواهد شد. این سفر به دعوت پادشاه عربستان انجام می شود. حسینه در این سفر با ملک سلمان، پادشاه، نیز دیدار خواهد کرد. آنها در این دیدار درباره موضوعات مختلف، از نیروی کار گرفته تا جنگ با تروریسم و مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز، گفتگو خواهند کرد. 

به گفته منابع دیپلماتیک، نخست وزیر بنگلادش در این سفر پیشنهادهایی را از جمله در زمینه باز شدن بازار کار به ویژه برای کارگران زن، جلب سرمایه گذاری عربستان در زیرساخت های مهم بنگلادش، افزایش کمک و سرمایه گذاری سعودی و افزایش واردات کالاهای بنگلادشی مطرح خواهد کرد.  

به گفته مقامات رسمی، انتظار می رود در جریان این سفر قراردادهای متعددی در زمینه های سرمایه گذاری، آموزش و همکاری های فرهنگی بین دو کشور به امضا برسد. همچنین گفته می شود نخست وزیر بنگلادش احتمالا از ابتکار عربستان سعودی درباره تشکیل ائتلافی متشکل از 34 کشور اسلامی به منظور مبارزه با تروریسم استقبال اما بر این سیاست دولتش تاکید خواهد کرد که مشارکت این کشور در هرگونه عملیات نظامی ائتلاف منوط به تصویب سازمان ملل خواهد بود. 

یک مقام وزارت امور خارجه گفت: بنگلادش اعزام نیرو به عربستان سعودی را در صورتی بررسی خواهد کرد که شورای امنیت سازمان ملل این اقدام  را به تصویب برساند و دو مسجد مقدس این کشور در معرض تهدید باشند. 

به گفته منابع آگاه، حسینه در دیدار با ملک سلمان و دیگر مقامات عالی رتبه عربستان درباره تقویت همکاری های دفاعی دو کشور ابراز تمایل خواهد کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار