حجت الاسلام وفا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

حساسیت‌ها ایجاب می‌کند تا همواره جهت مقابله با تهدیدات آمادگی خود را حفظ کنیم

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح آماده و انگشت به ماشه است و هر نوع تهدیدی را در با قاطعیت پاسخ خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسم وفا رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برگزاری رزمایش بیت المقدس 28 و دستاوردهای داخلی و خارجی آن اظهار داشت: کمترین دستاورد این رزمایش‌ها ایجاد بازدارندگی و بستری جهت نشان دادن توان رزمی نیروهای مسلح به دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی با بیان اینکه حضرت آقا فرمودند "مسئولان نظامی باید دقت داشته باشند تا رزمایش‌ها مطابق با صحنه واقعی نبرد طراحی شود"، افزود: فرماندهان و طراحان با در نظر گرفتن این مسئله سناریوی این رزمایش را به گونه ای طراحی کردند که مطابق با صحنه رزم واقعی باشد و نیروهای جوان با حضور در آن بتوانند تجربیات لازم را کسب و در مواقع ضرورت بکار بندند.

حجت الاسلام وفا با تاکید بر اینکه رزمایش‌ها یک نوع تمرین جنگ نظامی هستند افزود: ایران اسلامی در منطقه حساس و استراتژیکی از کره زمین قرار گرفته، که این حساسیت ها ایجاب می کند تا همواره جهت مقابله با تهدیدات آمادگی خود را حفظ کند. لذا بخشی از این آمادگی‌ها با برگزاری رزمایش‌ها و نقل و انتقال نیروها، پای کار آوردن ظرفیت ها و ایجاد صحنه رزم مرتبط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند که "نظامی‌ها باید اینگونه تلقی کنند که دشمن بر دروازه ورود به کشور قرار گرفته است" لذا باید همیشه آماده مقابله باشند و امروز ارتش کشور در کنار دیگر نیروهای مسلح آماده، پادر رکاب و انگشت به ماشه هستند و هر نوع تهدیدی را در صورت بروز با قاطعیت پاسخ خواهند داد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش گفت: ملت ایران وقتی در برابر هجمه‌های تبلیغاتی دشمن اینگونه رزمایش ها را می بینند و متوجه می شوند سربازانشان با تمام قوا آماده دفاع از میهمن و مکتب شان هستند، از اینرو اطمینان و آرامش خاطر پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: کشورهای دوست و همسایه نیز با دیدن این رزمایش ها و اقتدار ایران اسلامی احساس خرسندی و آرامش می کنند، اما کشورهای استکباری با دیدن این صحنه‌ها و رزم ها متوجه می شوند که در صورت تعرض سیلی محکمی را دریافت خوهند کرد. غرش موشک های و توان دفاعی ما باعث ایجاد  بازدارندگی در برابر قدرت های استکباری مس شود و به دشمن می فهماند که نیروهای ما پادر رکاب و تجهیزاتمان در صحنه میدان آماده نبردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار