ناشران باید به جای انتظار کشیدن برای اینکه دولت کتابهایشان را بخرد، ویترین را تسخیر کنند.

حامد کفاش، مدیر مسئول انتشارات سایان در خصوص میزان تجلی اقتصاد مقاومتی در عرصه نشر به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در عرصه نشر اقدام به اقتصاد مقاومتی مشهود است؛ زیرا ناشران خصوصی از حداقل امکانات بهترین استفاده را می‌کنند و به طور مثال انتشارات سایان در بخش تاریخ معاصر همین کار را انجام می‌دهد.

وی افزود: اقتصاد کار در نشر بسیار مهم است و به نظر میرسد همیشه ناشران خصوصی با استفاده بهینه از کمترین امکانات به شعار «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل» اقدام می‌کنند.

مدیر مسئول انتشارات سایان با اشاره به اینکه به یارانه دولتی اعتقاد چندانی ندارد اظهار داشت: ناشر خصوصی در اصل نباید به مسئولان اتکا کند و این در صورتی است که ما در برخی مواقع دچار یک فضای غرغرمیشویم و ضعف خودمان را به گردن مسئولان می‌اندازیم. البته همه نارضایتی های ناشران از مسئولان درست است اما باید پرسید به راستی ناشران تا چه اندازه می‌توانند کتابهای خود را به کتابفروشی ها و ویترین برسانند. پس ناشران باید به جای آنکه در انتظار باشند که دولت کتابهایشان را بخرد مردم را مخاطب خود بدانند و ویترین را تسخیر کنند.

این ناشر خاطرنشان کرد: اگر ناشران تمام توان خودشان را برای شناسایی مخاطب و ارزیابی نیاز او به کار ببرند میتوانند با تسخیر ویترین کار خود را به درستی انجام بدهند.

یادآور می‌شود که اقتصاد مقاومتی بر پایه حداکثر استفاده از حداقل امکانات شکل گرفته و بر روی تولید آثار کیفی داخلی تأکید دارد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار