33 نفر پارسال به دليل برق‌گرفتگي در مازندران جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت:اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه 28نفر بود 18درصد افزایش داشت.

عباسی با بیان اینکه 31 نفر از افرادی که در حوادث برق گرفتگی جان خود را از دست دادند مرد بودند،افزود: مرداد ماه با 10 ، تیر با 6 و شهریور با 5 مورد فوتی بیشترین ماه هایی بود که در آن حادثه به ثبت رسید.

وی گفت: 154نفر 5 سال گذشته در مازندران به علت برق گرفتگی جان خود را از دست دادند كه سال 1391با 39 مورد فوتی بيشترين آمار فوتی را داشت.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از مردم خواست برای پيش‌گيری از برق‌گرفتگی به نكات زير توجه کنند

فيوزها، چه اتوماتيک چه غير اتوماتيک از برق گرفتگی جلوگيری نمی كند و جريان برق بسيار اندکی ـ در حد 100 ميلی آمپر ـ در صورت عبور از بدن ما، با از کار انداختن قلب، موجب مرگ انسان می شود، در حالی که فيوزها با جريان ده ها و حتی صدها برابر اين ميزان هم از کار نمی افتند.

به خاطر داشته باشيم فيوزها با قطع جريان برق از وقوع خرابی در سيم کشی و آتش سوزی پيشگيری می کنند و نمی توانند از برق گرفتگی و مرگ ناشی از آن جلوگيری کنند.

سيم اتصال به زمين در پيشگيری از برق گرفتگی نقش موثری دارد. وجود سيم سوم در سيم کشی منازل (سيم اتصال به زمين) بسیار مهم بوده و به جلوگيری از برق گرفتگی کمک می کند.

برق گرفتگی در محيط های مرطوب بسيار محتمل تر از محيط های خشک است. مقاومت دست خشک انسان در مقابل برق، هزاران برابر بيشتر از پوست خيس و مرطوب است و لذا خشک نگه داشتن پوست دست و مراقبت جهت اجتناب از هر گونه تماس با وسایل هادی جریان برق به پیشگیری از بروز این حوادث کمک خواهد کرد.

به یاد داشته باشیم در صورتی که با برق سر و کار داریم از کفش های با عایق خشک استفاده کنیم و مراقب باشیم هیچ قسمتی از بدن ما به طور مستقیم با زمین تماس پیدا نکند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.