تحصیل 2 و نیم میلیون دانش‌آموز در مدارس خیر ساز

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از یک صد هزار کلاس درس با مشارکت خیرین ساخته شده و بیش از 2 و نیم میلیون دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 2 و نیم میلیون دانش‌آموز در مدارس خیر سازبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ضمن تقدیر و تشکر از خیرین اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور میانگین روزی 7 کلاس درس توسط خیرین ساخته شده به طوریکه یک صد هزار کلاس درس تاکنون با مشارکت خیرین ساخته شده و بیش از 2 و نیم میلیون دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: مدرسه‌سازی، مدرسه یاری و مدرسه داری شعار مجمع خیرین مدرسه‌ساز است چرا که با مشارکت آن‌ها مدارس ساخته و اداره می‌شود و توسعه مشارکت در آموزش و پرورش یکی از سیاست‌های 5 گانه آموزش و پرورش در دولت یازدهم است که توسط خیرین توسعه می‌یابد.

وی تصریح کرد: حدود یک سوم مدارس فاقد فضای آموزشی استاندارد هستند و در مقابل کوچک‌ترین زمین‌لرزه‌ای تخریب می‌شوند که ما نیاز خود را به جهاد مدرسه‌سازی برای مقاوم‌سازی مدارس اعلام کردیم.

فانی عنوان کرد: طبق تفاهم‌نامه اولیه تا پایان برنامه ششم توسعه تمام مدارس غیر ایمن را به مدارس ایمن تبدیل می‌کنیم، این حرکت مشارکت و مساعدت مردم و خیرین را می‌طلبد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: سال گذشته خیرین بیش از 750 میلیارد در زمینه مدرسه‌سازی تعهد کردند که امسال انتظار ما بیش از هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار