شاعر مجموعه شعر «چهل و هشت» در حالی که آثاری همچون «صد خاطره» را آماده چاپ کرده، از حس و حال قلم و نوشتن افتاده است.

علی آبان، شاعر در خصوص هر آنچه که هم اکنون بر روی میز کاری خود قرار داده به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر با اینکه کتاب‌هایی چون «صد خاطره»، «شاعران دانشگاهی»، «هر شب شعری برای باران»، «لیلابان» و «عاشق که باشی» را برای چاپ و انتشار آماده کرده‌ام اما حس و حالی برای قلم، نوشتن و انتشار کتاب ندارم و امیدوارم که با فرا رسیدن تابستان و فراغت نسبی از امور مرتبط با امرار معاش بتوانم به حس و حال گذشته برگردم و کتابهای آماده چاپم را منتشر کنم.

وی افزود: در حال حاضر نیز چند ناشر برای انتشار کتاب‌هایم اعلام آمادگی کرده‌اند اما من تمایلی به انتشار آثارم ندارم؛ زیرا هم اکنون اهالی قلم به جای آنکه در خانه بنشینند و کتاب بخوانند و بنویسند از صبح تا شب دغدغه امرار معاش دارند و مسئولان امر هم توجهی نمی کنند.

این شاعر در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح میزان تجلی اقتصاد مقاومتی در عرصه فرهنگی کشور پرداخت و اظهار داشت: ضمن احترام به نامگذاری رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال ها باید بگویم اگرچه حرمت این نامگذاری ها نگه داشته می‌شود اما به نظر می‌رسد که نامی که برای سال انتخاب می‌شود، صرفا زینت بخش سال شده و کمتر به آن عمل می‌شود.

آبان ادامه داد: فکر می‌کنم نامی که برای سال 1395 انتخاب شده هم تا به امروز هنوز به مرحله عمل نرسیده است. به عنوان مثال ما به داشتن همایش‌های فرهنگی و ادبی و شناسایی چهره های این عرصه نیاز داریم اما هنوز آنچنان که باید و شاید این کار انجام نشده و به نظر می‌رسد که متأسفانه تعهد کاری در جامعه ما به صفر رسیده است.

وی تصریح کرد: متولیان فرهنگی ما صرفا به فکر به رخ کشیدن فرهنگ گذشته و حالمان هستند.

این شاعر خاطرنشان کرد: امروزه اقتصاد مقاومتی با فرهنگ پیوند نخورده است و اگرچه شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» شعار ارزشمندی است و دغدغه هم اساسی است اما بسیاری از مسئولان که شعارهایی این‌چنینی را سرلوحه کارشان قرار می‌دهند در زمینه تحقق آنها اقدامی نمی‌کنند.

یادآور می‌شود که اقتصاد مقاومتی در سالهای اخیر در مرکز توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته و بر همین اساس سال 1395 با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار