شاید تهران به عنوان پایتخت خیلی از امکانات را جذب وتوجه مسئولان را به خود جلب کرده باشد اما همه این ها تنها مربوط به شهر تهران است .

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید وقتی از استان تهران نامی به میان می آید خیلی ها تصور می کنند که تهران به عنوان پایتخت کشور تمام امکانات را جذب و توجه مسولان را به خود جلب کرده است .

اما واقعیت این است که این امکانات و توجه ها تنها در شهر تهران است و مناطق حاشیه نشین استان تهران را شامل نمی شود.

بسیاری از مناطق حاشیه نشین هر چند جزئی از استان تهران محسوب می شوند اما از داشتن حداقل امکانات مثل یک درمانگاه یا بیمارستان هم محروم هستند .

با وجود اینکه بهره مندی از امکانات بهداشتی و درمانی جزو الویت های هر منطقه است اما مناطق حاشیه نشین در این زمینه مغفول مانده اند که از جمله این مناطق می توان به شهرستان قرچک اشاره کرد .

با وجود اقدامات صورت گرفته در سال های گذشته ، هنوز آمار وارقام حاکی از نبود بیمارستان در این شهرستان است.

طبق اطلاعات منتشر شده در سایت خبری ورامین پرس دراردیبهشت سال 93:
مردم شهر قرچک در حالی  از داشتن بیمارستان محروم هستند که  برای دستیابی به خدمات پزشکی و بیمارستانی برای درمان به بیمارستاهای ورامین یا شهرستان ری  مراجعه می کنند که این امر ضمن افزایش هزینه‌های درمان، خطرات بسیاری را نیز برای شهروندان به دنبال دارد.

این در حالی است که  در مصوبه دولت دهم احداث بیمارستان  در شهرستان قرچک به تصویب رسید و با وجود اختصاص 3 هزار متر مربع زمین از سوی شورای اسلامی شهرو اعتبار اولیه 20 میلیارد ریالی تا کنونی هیچ اقدامی برای ساخت آن صورت نگرفته است.

همچنین شورای شهر قرچک بارها به دلیل ناتمام ماندن عملیات ساخت بیمارستان خصوصی حیان در شهرستان قرچک و متوقف بودن کار اخطار داده است.

این بیمارستان  200 تختخوابی که در هفت طبقه و با اعتبار بخش خصوصی ساخته می شود هزینه‌ای بالغ بر 140 میلیارد تومان را دربرمی گیرد. 

فقر و ثروت در همسایگی!
صادقی فرماندار اسبق شهرستان قرچک گفته است: برخی از شهرستانهای کشور با 60 هزار جمعیت بیمارستان دارند اما با وجود اینکه قرچک در مجاورت تهران است از محرومترین شهرهای کشور در حوزه بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به برنامه احداث بیمارستان دولتی در شهرستان قرچک گفت : بنا بر مصوبه مجلس در قانون بودجه سال 93  دولت موظف شده که طرحهای  با 80 درصد پیشرفت فیزیکی را در اولویت قرار دهد اما متاسفانه  بیمارستان دولتی که توسط دولت قبلی کلنگ زده شده از پیشرفت بسیار کمی برخوردار است .

صادقی افزود: برای تسریع و کمک به پیشرفت پروژه های  ساخت بیمارستان باید به دنبال استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در حوزه سلامت  و ساخت بیمارستان  باشیم  چرا که دولت به علت مشکلات موجود فعلا توان ساخت بیمارستان را ندارد.

جاده ای که در آن هر ثانیه اش یکسال می گذرد!
سید حسین نقوی نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در زمینه پیگیری های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان قرچک  اظهار کرد: دولت توان سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان را ندارد .

وی  بیان کرد: مردم شهر قرچک برای برخورداری از خدمات درمانی باید به شهر ورامین مراجعه کنند که این امر در موارد اورژانسی موجب به خطر افتادن جان بیماران می شود.

خبرهای خوب در راه است
اما با وجود گذشت 2 سال از وعده های مسئولان برای ساخت بیمارستان در شهرستان قرچک هنوز هم اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص وضعیت شهرستان قرچک از لحاظ بهره مندی از خدمات درمانی و بهداشتی بیان کرد: شهر قرچک با حدود 350 هزار جمعیت حتی یک تخت بیمارستانی هم ندارد که در این راستا بیمارستان 64 تخت خوابی با پیشرفت فیزیکی 30 درصد راه‌اندازی شد که در اوایل سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

شاید مداخله بخش خصوصی وخیرین حوزه سلامت برای تکمیل بیمارستان نیمه کاره شهرستان ورامین تنها راه حل برای حل مشکل مردم این منطقه برای بهره مند شدن آنها از حداقل امکانات بهداشتی و درمانی باشد.

گزارش میترا پوررمضان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار