شورای امنیت ملی افغانستان، استراتژی مبارزه با داعش را تصویب کرد

شورای امنیت ملی تحت ریاست رییس جمهور غنی در نشستی در ارگ، استراتژی مبارزه با داعش را تصویب کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای امنیت ملی تحت ریاست رییس جمهور غنی در نشستی در ارگ، استراتژی مبارزه با داعش را تصویب کرد. این جلسه روز گذشته در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

هم‌چنان در این نشست مسئولین امنیتی در مورد وضعیت بعضی از ولایت‌های کشور معلومات ارایه کردند.

 در این جلسه، استراتژی مبارزه علیه داعش مورد بحث قرار گرفت.

در گزارشی که ارگ ریاست جمهوری منتشر کرده، نگاشته است: «شورای امنیت ملی با ابراز سپاس از ارگان‌های مؤظف تدوین این استراتژی، آن را در پرنسیب مورد تأیید قرار داد و به ادارات مربوطه جهت نابودی و سرکوب کامل گروه داعش و جلوگیری از تداوم فعالیت‌های این گروه در افغانستان هدایات همه‌جانبه صادر کرد».

گروه داعش در افغانستان نزدیک به دو سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است. این گروه در ولایت ننگرهار نفوذ گسترده دارد.

همچنان شورای امنیت ملی با اعلام مجدد تعهد و اراده کامل حکومت مبنی بر برگزاری انتخابات ولسی‌جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها، گزارش ابتدایی پلان امنیتی برای انتخابات را مورد بررسی همه‌جانبه قرار داده و هدایات لازم به منظور نهایی‌سازی طرح پلان امنیتی انتخابات به ارگان‌های ذی‌ربط صادر نمود.

حکومت وحدت ملی قبلا گفته بود که آمادگی برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولایتی را میان فصل تابستان و خزان امسال دارد.

هم‌چنان شورای امنیت ملی در این جلسه به وزارت مالیه هدایت داد تا بررسی‌های وجوه مالی مورد نیاز انتخابات را با دونرها ادامه داده و از تعهد حکومت افغانستان در زمینه تخصیص متعهده حکومت در خصوص پرداخت هزینه انتخابات به آنها اطمینان دهد.

شورای امنیت ملی با تأکید بر اهمیت برگزاری انتخابات، به نهادهای ذی‌ربط هدایت داد تا برنامه‌های قانونی پروسه انتخابات را تسریع بخشند.

این در حالی‌است که فرمان تقننی رییس جمهور غنی مبنی بر اصلاحات انتخاباتی هنوز از سوی پارلمان تصویب نشده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، افغانستان ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار