عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت:حکومت عربستان به دست یک مشت جوان خام افتاده است که حتی مصالح کشور خودشان را هم تشخیص نمی‌دهند چه برسد به اینکه بتوانند مصالح دنیای اسلام را بفهمند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت‌الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به مانع تراشی سعودی‌ها برای تمتع ایرانیان و لغو شدن حج امسال اظهار داشت: عربستان دچار بحران مدیریت است یک انسان عاقل و سیاستمداری که مصالح عربستان را تشخیص بدهد در بین هیئت حاکمه آل سعود وجود ندارد.

وی ادامه داد: حکومت عربستان به دست یک مشت جوان خام افتاده است که حتی مصالح کشور خودشان را هم تشخیص نمی‌دهند چه برسد به اینکه بتوانند مصالح دنیای اسلام را بفهمند.

آیت‌الله حیدری تاکید کرد: عربستانی‌ها نمی‌دانند که منع از حج یک ملت مسلمان چه تبعاتی از نظر دینی، سیاسی و اجتماعی بر آینده کشورشان خواهد گذاشت ولی از آنجا که که ترس و خوفی از خدا ندارند به مسائل دینی ملتزم نیستندخیلی راحت مانع از حج مسلمانان می‌شوند.

وی اضافه کرد:سعودی‌ها دچار یک ترس و وحشت دائمی از ایران شده اند و فکر می‌کنند که بودن ایران مانع از حیات آنهاست برای همین خود را به آب و آتش می‌زنند تا در هر جایی که احتمال حضور ایران را می‌دهند در مقابلش بایستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:توهم سعودی‌ها تا آنجا پیش رفته است که می گویند ما به یمن حمله کردیم تا مانع از تسلط ایران شویم یا حتی ورودشان به بحرین را با همین بهانه توجیه می‌کنند.

آیت‌الله حیدری تصریح کرد:عربستانی‌ها از آنجا که از حضور ایرانی‌ها در حج هم وحشت داشتند لذا مانع از این فریضه الهی شدند.

وی اضافه کرد:اصولاً وهابی‌ها آدم‌های کینه‌ای و عقده‌ای هستند و از آنجا که تنها ملت و مکتبی که به مصاف وهابیت رفته، ملت ایران و مکتب اهل بیت است برای همین این جماعت کینه عجیبی نسبت به ایرانی و شیعیان دارند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان تاکید کرد:وهابی‌ها مجری سیاست‌های صهیونیست بین‌الملل و امریکایی‌ها هستند از آنجا که صهیونیست ها به هیچ وجه راضی نیستند تا کشورها و ملت‌های مسلمان در کنار هم باشند ترجیح می‌دهند تا همواره تنش و اختلاف بین مسلمانان باشد به همین جهت منع حج را عاملی برای تنش و درگیری بین مسلمانان تلقی می‌کنند و عربستان هم این سیاست صهیونیستی را اجرایی می‌کند.

برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.