جروزالم پست: نخست وزیر جدید اردن دشمن سرسخت ایران و دوست دیرینه اسرائیل

جروزالم پست ضمن خوب دانستن انتصاب الملقی در سمت نخست وزیر اردن برای اسرائیل، او را از مخالفان برجسته ایران دانست که در نقطه مقابل تلاش‌های جمهوری اسلامی در خاورمیانه عمل می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جروزالم پست در تحلیلی پیرامون انتصاب نخست وزیر جدید اردن نوشت: در حالی‌که همکاری‌های امنیتی بین اسرائیل و اردن  شدت می‌یابد ، به‌‌ نظر می‌رسد دو طرف در پی همکاری در حوزه‌های سیاسی نیز هستند.

بر اساس این گزارش، «ملک عبدالله» پادشاه اردن روز گذشته با منحل کردن پارلمان این کشور «هانی الملقی» سیاستمدار کارکشته که نقش عمده را در مذاکرات صلح کشورش با اسرائیل ایفا کرد ، به جای «عبدال النسور» نخست وزیر قبلی که اوائل ماه جاری از سمتش کناره گیری کرد، منصوب نمود.

پیرو این جابجایی، رسانه‌های اردنی الملقی را «مسئول عادی سازی روابط با اسرائیل» نام نهادند.
 
جروزالم پست در توصیف نخست وزیر جدید اردن نوشت: الملقی دیپلمات کار کشته‌ای اردنی  و سرپرست هئیت اعزامی این کشور در مذاکرات سال 94 میلادی با اسرائیل بود.

متعاقب آن، الملقی در سمت وزیر امور خارجه  با سیاستمداران ارشد اسرائیل ملاقات داشته و در سال 2005 نیز وی با «آریل شارون» نخست وزیر وقت و «ایهود المرت» معاونش گفتگوهایی را برگزار کرد.

بر این اساس، الملقی در زمان تصدی وزارت آب و آبیاری از حامیان سرسخت ایجاد آبراه دریای سرخ و بحر‌المیت، پروژه مشترک اسرائیل و اردن بود.

این روزنامه در خاتمه با شادی از انتخاب الملقی در سمت نخست وزیر اردن نوشت: انتصاب الملقی در سمت نخست وزیر اردن برای اسرائیل نیز خوب است زیرا او از مخالفان برجسته ایران است که در نقطه مقابل تلاش‌های جمهوری اسلامی برای افراطی نمودن خاورمیانه و ایجاد هلال شیعه عمل می‌نماید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
این که چیز جدیدی نیست !!!!!!
پادشاه اردن پادوی صهیونیست هاست !!!!!!!
شاه عبداله و پدر ش دلال شرور صهیونیست ها درمنطقه بوده و هستند !!!!!!
آخرین اخبار