رئیس آموزش پیش دبستانی و ابتدایی دوره اول آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از میان 8 نفر برگزیده استانی، 3 نفر برگزیده به جشنواره برترین‎های دوره ابتدایی راه پیدا خواهند کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از اصفهان،نسرین باباپور  در جشنواره قصه‌گویی «یکی بود یکی نبود زیر گنبد کبود» ضمن اشاره به اهداف جزیی در نظر گرفته شده برای برگزاری این جشنواره اظهار کرد: ارتقای کمی و کیفی اجرای فعالیت قصه‎گویی در مراکز پیش‌دبستانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به دیگر اهداف در نظر گرفته شده در این جشنواره افزود: ارتقای دانش نظری و ترغیب همکاران به خصوص مربیان در حوزه دانش‎افزایی قصه‌گویی و فراهم نمودن زمینه‎های لازم جهت تبادل تجربه بین قصه‎گویان نواحی و مناطق استان اصفهان از دیگر اهداف هستند.

رئیس اداره آموزش پیش‌دبستانی و ابتدایی دوره اول اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره نیز اشاره کرد و عنوان کرد: هم‎اکنون 45 اثر از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که 13 نفر در مرحله اول انتخاب شدند و 8 نفر از آن‌ها به مرحله استان راه پیدا کردند که از میان 8 نفر، 3 نفر برگزیده به جشنواره برترین‎های دوره ابتدایی راه پیدا خواهند کرد.

وی اذعان کرد: جشنواره قصه‎گویی معمولا توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای مربیان کانون برگزار می‎شد و این درحالی است که این جشنواره امسال برای اولین‌بار از سوی آموزش و پرورش استان برگزار می‎شود.

باباپور بیان کرد: با نگاهی به کشورهای پیشرفته به این نتیجه دست پیدا می‎کنیم که یکی از دلایل توسعه این کشورها، توجه به مقطع پیش‌دبستانی است و لذا هرچه در زمینه دانش‎افزایی مربیان این دوره و شناخت خلاقیت‎ها و افزایش نوآموزان گام برداریم، می‎توانیم به اهداف اصلی خود دست پیدا کنیم.

وی در پایان گفت: به دلیل اهمیت دوره پیش دبستانی تصمیم گرفته شد که اقدام به برگزاری کارگاه‎های آموزشی و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای مربیان کنیم و با اجرای جشنواره‎‏هایی چون قصه‏‌گویی و ایده‎های خلاق بتوانیم در زمینه ارائه تجربیات برتر و دانش‎افزایی مربیان گام بیشتری برداریم.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.