اردبیل؛

بانک اطلاعات بافت های فرسوده استان اردبیل تهیه شود

استاندار اردبیل خواستار تهیه بانک اطلاعاتی از طرح های مصوب و اقدام های انجام شده در بافت های فرسوده این استان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اردبیل گفت: پیش تر طرح هایی در زمینه احیای بافت های فرسوده به تصویب کارگروه استانی رسیده که باید فعالیت های اجرایی با توجه به آنها پیش برود.

وی افزود: با کلی گویی نمی توان به جایی رسید بلکه نیازهای هر منطقه، سهم و نحوه فعالیت دستگاه های مسوول احیای بافت ها و دیگر مجموعه ها از جمله دستگاه های خدمت رسان باید مشخص باشد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: پس از جمع بندی نهایی ، طرح استان برای تصویب در جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی و منابع مالی مورد نیاز از محل اعتبارات عمران و بهسازی شهری تامین خواهد شد و دستگاه ها نیز می توانند به تناسب اعتبارات تخصیصی اقدام کنند.

خدابخش بیان کرد: دولت تدبیر و امید تسهیلات مناسبی برای احیای بافت های فرسوده در نظر گرفته ، تسهیلات بانکی بیش از 20 درصد است که دولت مابه التفاوت را متعهد شده و سود دوران مشارکت 14 درصد است.

وی گفت: اگر در ساخت و سازها مبحث 21 مبنی بر رعایت استانداردهای صرفه جویی در مصرف انرژی نیز رعایت شود به ازای هر واحد دو درصد نیز تخفیف اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار