معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی منابع طبیعی استان اردبیل گفت: 60 درصد مساحت استان اردبیل اراضی ملی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ابوالفضل فتحی در کارگاه آموزشی روسای ادارات آموزش ادارات کل منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از مساحت استان اراضی ملی است، اضافه کرد: در عین حال یک میلیون و ۱۵ هزار هکتار از مساحت استان را مراتع تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۳ هزار هکتار از مساحت استان اردبیل را جنگل‌ها تشکیل می دهند افزود: جنگل‌های استان در 3 گروه هیرکانی، ارسبارانی و ایرانی تورانی قرار گرفته‌اند که در میان آن ها جنگل فندقلو یکی از ذخایر نادر ژنتیکی در کشور محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی منابع طبیعی استان اردبیل گفت: مجموعه این پتانسیل موجب شده است اردبیل به عنوان یک استان کشاورزی دامپروری شناخته شود و با ۱۰ شهرستان خود پتانسیل‌های متعددی را در بر داشته باشد.

فتحی اقدامات حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی را شامل تشکیل صندوق توسعه منابع طبیعی استان و اجرای طرح‌های جنگل‌کاری برشمرد و افزود: علاوه بر این در سال گذشته اعتبار ایجاد 3 ساختمان در سرعین، نمین و جنگل فندقلو اخذ شده است.

وی یکی از مشکلات عمده اجرای برنامه‌ها را تخصیص اعتبارات عنوان کرد و افزود: متأسفانه تخصیص از محل ماده ۱۳ فقط ۲.۵ درصد بوده و در کل ۱۱ درصد تخصیص داشتیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، اراضی ، ملی ، مساحت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.