همزمان با چهارده خرداد و پرواز ملکوتی امام راحل(ره)، کاروان های مختلفی از گروه ها و دسته های مردمی، ورزشکاران، هنرمندان، مسئولان شهری، دانشجویان و دانش آموزان برای ادای احترام و گرامیداشت یاد و خاطره معمار انقلاب به سوی یار می شتابند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ایران امروز به برکت نام امام راحل در عرصه جهانی می‌درخشد و شناخت هویت ایران و تأثیرگذاری آن در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی، به برکت وجود ایشان، خون شهدا و رهبری مدبرانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

خداوند متعال حب بندگان مورد علاقه خود را در قلب مومنین جای میدهد  و امام خمینی (ره) نیز یکی از این بندگانی بود که توانست رضای خداوند را در کنار فتح قلب های مسلمانان و غیر مسلمانان به دست آورد.

 وی در راه خدا از هیچکس نهراسید و از دشمنان ابایی نداشت وی با شخصیت چند بعدی خود انسانی کامل بود.

شاگرد ارزشمند امام، شهید مطهری در تعریف امام (ره) چنین می گوید: امام خمینی  به خدای خود پایبند، به هدف خود معتقد بوده و از راه خویش بازنگشته و به امت خود صادق است؛ هیچ قدرتی نمی تواند ایشان را از اهداف خود منصرف کند.

 ایشان حسب فرمایش امام علی (ع) امت را به قرار گرفتن در مقابل ظالم و دفاع از مظلومین دعوت کرد و خود ایشان قبل از همه به این دعوت عمل نمود.

 به گفته وی کسانی مانند مارکس که با ظلم مقابله کردند زود فراموش می شوند، ولی کسانی که برای رضای خدا با ظلم مبارزه می کنند ابدی می شوند. امام خمینی (ره) با پیوند دادن ولایت به امامت آینده امت اسلام را تضمین نمود.

معمار انقلاب(ره) ارتباط مرجع و مقلد، امام و امت را گسترش داد؛ فرق امام خمینی (ره) با دیگر علمای اسلام در این است که دیگر علما مردم را به قیام و حرکت دعوت می کردند، اما امام خمینی (ره) ابتدا خود قیام کرد و نیمی از این راه را به تنهایی پیمود.

یک دانشجوی آبادانی با اشاره به فضیلت های امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره ایشان گفت: هر سال با نزدیک شدن به سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی احساس می کنم، نیمی از وجودم برای دیدار این اسطوره قرن پرواز می کند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) یک معلم واقعی بود ایشان بت های زمانه را سرنگون ساخته و رژیم شاه را ساقط کرد و برخلاف تصور برخی محافل که فکر می کردند در قرن بیستم انقلاب نمی شود، انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانید.

این دانشجو افزود: وظیفه همه جوانان و نوجوانان امروز است که با شناخت اهداف پیر جماران راه ایشان را ادامه داده و برای رسیدن به این اهداف کوشش کنند و اجازه ندهند دشمنان داخلی و خارجی با کمرنگ کردن نام و یاد امام(ره) جوانان را از این اسطوره ایران اسلامی دور کنند.

یکی دیگر از جوانان آبادانی که چندین سال پیاپی است همراه کاروان های اعزامی از شهرستان آبادان برای تجدید بیعت با امام راحل عازم تهران می شود، در این خصوص گفت: امام خمینی(ره) در زمانی که فساد و تباهی ایران را فراگرفته بود با احیای دوباره اسلام روشنایی را به این کشور هدیه داد.

محمد افزود: ایشان اسلام را وارد زندگی ایرانی ها کرده و در مقابل استکبار به اسلام و امت اسلام عزت بخشید به مسلمانان آگاهی و لذت یک امت بودن را شناساند و با تشکیل دولتی متکی به نظام اسلامی عزت و سربلندی را برای کشور به ارمغان آورد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان نیز درخصوص برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) گفت: وظیفه داریم تا ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل، خط‌ مش و تفکرات امام راحل را نیز به نسل فعلی و نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

عادل عساکره افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده امسال نیز دو گونه برنامه یکی در سطح شهرستان و دیگری در قالب اعزام کاروان ها به مرقد مطهرامام راحل انجام می‌شود.

 وی ادامه داد: بر همین اساس، تعداد 240 نفر با استفاده از شش دستگاه اتوبوس، روز 12 خردادماه  از محل مصلای نماز جمعه آبادان به‌‌سوی مرقد مطهر امام راحل عزیمت می‌کنند.

عساکره افزود: در موضوع برگزاری آئین بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام در سطح شهرستان نیز با هماهنگی سایر دستگاه‌های فرهنگی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات، برنامه‌های ویژه‌ای در مناطق مختلف شهری انجام می‌شود که برای انجام آن به فضاسازی شهری توسط ارگان‌های مرتبط نیاز داریم.

همچنین معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری آبادان دراین خصوص گفت:  سالانه خیل عظیمی از دلدادگان با شوری وصف ناپذیر در قالب صدها کاروان برای شرکت در آئین گرامیداشت ارتحال امام از شهرهای مختلف کشور به تهران عزیمت می کنند.

محمدرضا حقیقت حضور در آئین ارتحال امام راحل را در راستای پاسداشت و ارج نهادن به ارزشهای دینی و معنوی عنوان کرد و افزود: سالهاست که آئین بزرگداشت ارتحال امام راحل(ره) به شکل بین المللی و با حضور سران بسیاری از کشورها در مرقد امام برگزار می شود.

وی گفت: تفکر و اندیشه امام راحل(ره) سرچشمه و مسیر راه اسلام و انقلاب در عرصه داخلی و برون مرزی است.پیر جمران در دنیا بیداری اسلامی را آغاز کرد و به جهانیان ثابت کرد که روحیه انقلابی  در بطن اسلام و تشیع نهفته است .

وی همچنین  با ایجاد طراوت و تازگی در فقه شیعه ابعاد دولت و حکومت این فقه را تبیین نمود. ایشان با شکستن تابوی ضرورت زندگی تجمل گرایانه و لوکس دولتمردان که تا به آن روز مورد اعتقاد همگان بود، ثابت کرد که انسان های ساده زیست هم می توانند قلوب همگان را فتح کنند و به بشریت اعتماد به نفس را بازگرداند و تواست برای اولین بار به عنوان یک عالم مسلمان فریاد بزند که ، اسلام تنها راه رهایی انسان ها است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.