900مسجد در شهرها و روستا های استان برای پذیرایی از روزه داران و مهمانی خدا در ماه رمضان غبار روبی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛مدير مرکز رسيدگی به امور مساجد خراسان جنوبی در حاشیه مراسم غبارروبی مسجد امام هادی (ع) در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اين مراسم همه ساله در دهه آخر ماه شعبان برگزار می شود و تمامی مساجد توسط مردم غبار روبی می شوند.

حجت الاسلام ملايی افزود: با بيان اينکه از سال 1373مقام معظم رهبری در ششمين اجلاس سراسری نماز فرمودند غبارروبی مساجد بايد به شکل شايسته ای انجام شود و خدمت به مسجد کاری همگانی و مردمی شمرده شود گفت:بعد از فرمايشات رهبری اين دهه،دهه غبار روبی مساجد نام گذاری شد.

وی گفت: در سال های اخير در اين ده روز به منظور شناسانده شدن کارکرد مسجد و غبارروبی مساجد اين دهه را به عنوان دهه تکريم و غبار روبی نام گذاری شده است .

وی افزود: مطابق هر روز این دهه يک عنوان داده شد تا يکي از کارکرد های مسجد برجسته شود و عنوانی براي يک روز قرار گرفته است تا امامان جماعت برنامه های متناسب با آن را اجرا و اذهان را متوجه مسجد طراز اسلامی کنند.

مدير مرکز رسيدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: مساجد از قبل کارکردهای متعددی از جمله کانون عبادت،کانون فعاليت های سياسي ،اجتماعی،اقتصادی و دادخواهی و حل اختلاف داشته اند که از کارکردهای مسجد طراز اسلامی است و در اين ده روز اين کارکردها احيا می شود.

حجت الاسلام ملايی اظهار کرد:مساجد توسط امام جماعت،هيئت امنا مسجد،پايگاه های بسيج ،کانون فرهنگی هنری مسجد با حضور مومنين به خصوص جوانان و نوجوانان غبار روبی می شود.


آغاز غبار روبی 900مسجد در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی+تصاویر


آغاز غبار روبی 900مسجد در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی+تصاویر

انتهای پيام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.