گزارش/

صندلی های بهارستان در انتظار نصف بعلاوه یک رای/ فراکسیون رقیب یا فراکسیون رفیق

منتخب مجلس دهم وقتی اعتبارنامه‌اش نصف به اضافه یک آرا را در صحن علنی کسب کرد بر کرسی نمایندگی بهارستان تکیه خواهد زد.

صندلی بهارستان در انتظار نصف بعلاوه یک/ فراکسیون رقیب یا فراکسیون رفیق

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صندوق‌هایی که دیروز در صحن بهارستان چرخید تا مشخص شود چه افرادی به طور موقت حق دارند برای چند روزی بر جایگاه ریاست و هیئت رئیسه مجلس دهم تکیه بزنند اما آنچه تاریخ مجلس نشان داده حاکی از آن است که هرآنچه در انتخابات موقت مجلس اتفاق افتد در انتخابات دائم هم تکرار خواهد شد و چیدمان هیئت رئیسه دائم با همین ترکیب خیلی دور از ذهن نیست و صحبت‌های عارف مبنی بر اینکه دیگر در انتخابات هیئت رئیسه دائم رقابتی از سوی ما صورت نمی‌گیرد خود تأکید بر این حرف است که لاریجانی سکان ریاست دائم هرم سبز بهارستان را به دست خواهد گرفت.

کسب نصف به اضافه یک آرای
منتخب مجلس دهم وقتی اعتبارنامه‌اش نصف به اضافه یک آرا را در صحن علنی مجلس کسب کرد بر کرسی نمایندگی صحن بهارستان تکیه خواهد زد.

فراکسیون رقیب یا فراکسیون رفیق

محمد قسیم عثمانی منتخب مردم بوکان که به عنوان ناظر توانست به هیئت رئیسه موقت مجلس دهم راه یابد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی  باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: انتخاب هیئت رئیسه موقت مجلس دهم و نتایج آرا نشانگر تعامل خوب میان فراکسیون امید و اصولگرایان است هرچند هیئت رئیسه موقت انتخاب شده اما به نظر تغییر و تحول خاصی را در انتخابات دائم هیئت رئیسه مجلس دهم نخواهیم داشت و با همین چیدمان مجلس دهم کار خود را به طور رسمی آغاز خواهد کرد.

وی در خصوص فعالیت شعب افزود: اعتبارنامه‌ها در شعب بررسی می‌شود در صورتی که اعتراضی به اعتبارنامه منتخبی وارد شد به کمیسیون تحقیق می‌رود و اگر در کمیسیون مربوطه هم اعتبارنامه رد شد برای رأی گیری و بررسی نهایی به صحن علنی مجلس خواهد آمد تا مشخص شود منتخب مورد نظر حق نمایندگی بر کرسی سبز مجلس را دارد یا نه.

عثمانی در ادامه تصریح کرد: تا به الان هیچ گونه اعتراضی نسبت به اعتبارنامه منتخبی در هیچ یک از شعب وجود نداشته است.

نماینده مردم بوکان اظهار داشت: گزارش تأیید اعتبارنامه‌ها در صحن علنی مطرح می‌شود و منتخبی که نصف به اضافه یک آرا را  کسب کند نماینده و در غیر اینصورت اعتبارنامه‌اش باطل می‌شود و انتخابات در حوزه مورد نظر به دور بعد خواهد رسید.

**رأی گیری ریاست دائم مجلس دهم نیازمند تأیید اعتبار دو سوم منتخبان مجلس است


سید ناصر موسوی لارگانی دبیر هئیت رئیسه موقت مجلس دهم با ابراز رضایت در خصوص ترکیب هیئت رئیسه موقت مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: هر دو فراکسیون اصلی مجلس دهم برای کسب صندلی‌های هیئت رئیسه باهم رقابت داشتند و از هر دو جناح به طور موقت انتخاب شدند و طبق آیین نامه به طور موقت خدمت رسانی خواهیم کرد تا هیئت رئیسه دائم مجلس دهم انتخاب شود.

وی درباره اینکه چه زمانی هیئت رئیسه دائم انتخاب خواهد شد تصریح کرد: زمانی که دو سوم اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس دهم در شعب و از صحن علنی مجلس به تصویب برسد سپس برای ریاست و هیئت رئیسه دائم مجلس دهم رأی گیری انجام خواهد شد و به نظر می‌آید تا روز چهارشنبه رأی گیری هیئت رئیسه دائم انجام شود.

موسوی لارگانی در خصوص اینکه نتیجه آرای هیئت رئیسه دائم با هیئت رئیسه موقت تا چه حد اختلاف دارد گفت: به دلیل فاصله کمی که میان آرای کاندیدای هیئت رئیسه وجود داشت احتمال تغییر وجود دارد و به طور قطع و یقین نمی‌توان اعلام کرد همین هیئت رئیسه باقی بماند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار