کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی در دانشگاه‌ها باید در عرصه‌های علمی، سیاسی و مذهبی پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علامه مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت در اولین دوره آموزشی مدیران و کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، افزود: در حوزه فرهنگ در دانشگاه‌ها باید با نگاهی جامع به آسیب‌شناسی بپردازیم و با بومی‌سازی ارزش‌های منطقه بتوانیم پاسخگوی نیاز نسل امروز باشیم.

وی گفت: در مباحث فرهنگی دانشگاه‌ها، اولویت‌گذاری فراموش شده و تنها مداخله فرهنگی لحاظ می‌شود، این در صورتی است که ما در ابتدا باید با نگاهی جامع به اولویت‌گذاری و سپس مداخله موثر بپردازیم.

وی گفت: در حوزه وزارت بهداشت نهاد مقام معظم رهبری، مرکز قرآن و عترت و سایر نهادهای دانشجویی همسو با هم در حوزه فرهنگی کار می‌کنند اما در برخی از موارد طیف خاکستری دانشجویان لحاظ نمی‌شود.

علامه گفت: اختیاری بودن، تدریجی بودن و مذهبی بودن ایمان، مراحل ایمان است، در مباحث فرهنگی نیز با نگاهی جامع باید دانشجویان را از این عرصه‌ها به مقصد اصلی گذر داد.

وی با توجه به اهمیت مسائل فرهنگی در میان دانشجویان به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: دانشجویان امروز کارشناسان فردا و بدنه جامعه هستند و متولیان فرهنگی در دانشگاه‌ها نیز باید با توجیه و آگاه‌سازی این گروه بتوانند این افراد را در ایفای نقش آینده آماده سازند.

علامه افزود: تبعیض در فعالیت‌های فرهنگی یکی از آسیب‌ فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌هاست که باید با مدیریت و داشتن برنامه‌های بلندمدت بتوان این ضعف را به نقطه قوت تبدیل کرد.

وی با تأکید بر فضای آزاداندیشی و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کرسی‌های آزاد اندیشی می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از تحولات از دانشگاه به جامعه باشد اما متأسفانه با تصنعی برگزار کردن کرسی‌های آزاداندیشی و حذف فضای تفکر از میان دانش‌پژوهان و دانشجویان این کرسی‌ها مخاطب خاص خود را پیدا نمی‌کند و امیدواریم متولیان فرهنگی در دانشگاه‌ها با مدیریت و برنامه‌های علمی در فضای آزاداندیشی از نظرات همه دانشجویان بهره‌مند شوند و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و سایر دانشگاه‌ها با بهره‌مندی از فضای آزاداندیشی زمینه‌ساز تحولات بزرگی در جامعه و نظام سلامت باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار