رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ضرورت توسعه روز افزون فعالیت های فرهنگی در شهر مقدس قم، بیان کرد: مسائل فرهنگی باید دغدغه اصلی مدیریت شهری باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام سعید روحانی با بیان اینکه امروز مهمترین خواسته علما و مراجع از مسئولان قم توجه ویژه نسبت موضوع فرهنگی است، گفت: بحث فرهنگ در شهر قم نسبت به شهرهای دیگر از اهمیت و ظرافت بیشتری برخوردار است.
وی با اشاره به اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر قم در خصوص پیشبرد طرح های عمرانی، یادآور شد: برخی از اعضای شورای شهر در رابطه با یک بحث عمرانی دغدغه زیادی دارند، اما این نگرانی دغدغه همه اعضای شورا نیست، ولی در مورد مسائل فرهنگی همه اعضا باید هماهنگ با یکدیگر دغدغه های فراوانی داشته باشند و پیگیری این مسائل تنها به حوزه وظایف و مسئولیت های کمیسیون فرهنگی محدود نباشد.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قم با بیان اینکه نداشتن دغدغه کافی در مورد موضوع های فرهنگی به هیچ وجه حاکی از آن نیست که اصلا در این حوزه از سوی مدیریت شهری قم اقدامی صورت نمی گیرد، اظهار کرد: برغم همه اقدام های صورت گرفته، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
روحانی با اشاره به افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم در سال جاری، آن را گواه توجه این نهاد به سرمایه گذاری بیشتر در حوزه فرهنگ عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اقدام های صورت گرفته بتوان تحولی جدی در بحث فرهنگ در آینده ای نزدیک بتوان ایجاد کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم همچنین با اشاره به تلاش این مجموعه برای ایجاد تعامل و همگرایی فرهنگی با ارگان های مختلف دیگر، گفت: به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاهی و پرهیز از جزیره ای کار کردن، شورای اسلامی شهر قم بتازگی اقدام به تشکیل جلسه هایی با مجموعه های فرهنگی استان در نهادهای گوناگون نموده است و این حرکت آغاز شده را در آینده نیز ادامه خواهد داد.
وی در پایان تصریح کرد: شورای اسلامی شهر باید مسائل فرهنگی را برای ایجاد یک فضای متناسب با شان و جایگاه خاص شهر مقدس قم بیشتر از گذشته دنبال کند.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: قم ، مسائل ، فرهنگی ، مدیریت ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار