حکم 8 سال زندان برای یک فعال سعودی

عربستان یک فعال حقوق بشر را به 8 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، دادگاه عربستان "عبدالعزیز شبیلی،" از فعالان حقوق بشر در این کشور را به 8 سال زندان محکوم کرد.

این فعال سعودی از بنیانگذاران انجمن حقوق شهروندی و سیاسی بوده است. تمامی دیگر اعضای مؤسس این انجمن، با احکام زندان در عربستان مواجه شده اند.

از میان اتهاماتی که به شبیلی وارد شده ، تماس با سازمانهای خارجی و ارائه اطلاعات به سازمان عفو بین الملل (امنستی) برای استفاده این سازمان در دو مورد از گزارشهایش است.
سازمان عفو بین الملل گفته است: این حکم طبق قانون مبارزه با تروریسم در عربستان صادر شده است.

"جیمز لینچ،" نایب رئیس عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: عربستان پس از بستن انجمن حقوق شهروندی و سیاسی، محاکمه بنیانگذاران این انجمن را یکی پس از دیگری آغاز کرد تا بدین طریق، انتقادها در خصوص حقوق بشر در عربستان را ساکت کند.

لینچ در ادامه افزود: عربستان نشان داده است تصمیم به پنهان کردن حقیقت در خصوص وخامت اوضاع انسانی این کشور دارد. مقامات عربستان باید از زندانی کردن شبیلی عقب نشینی و او را بازداشت نکنند.

لینچ همچنین از هم پیمانان عربستان خواست به مقامات این کشور فشار آورند تا از سیاست مشت آهنینش بر روی جامعه شهروندی بکاهد.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
ال سعود در زوال نابودیست
آخرین اخبار