برنامه عملیاتی ساماندهی صندوق های قرض الحسنه استان اصفهان بزودی اجرا می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان وبه نقل ازروابط عمومی فرمانداری شهرضا،بازرس بانک مرکزی استان اصفهان درجلسه بررسی مشکلات قرض‌الحسنه‌های این شهرستان با بیان اینکه برنامه عملیاتی ساماندهی صندوق های قرض الحسنه آبان سال 94 تصویب شده  گفت: این برنامه در سه مرحله اجرا می شود و صندوق های قرض الحسنه موظفند طبق برنامه مشخص عمل کنند.
 علیرضا جعفری افزود:مسدود کردن پول برای پرداخت وام, دریافت کارمزد بالای 4 درصد , پرداخت مبالغ زیاد در قالب وام قرض الحسنه, پرداخت وام جدولی و دریافت چک و سفته سفید امضا توسط قرض الحسنه ها خلاف قانون است و در صورت دریافت هرگونه شکایت متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.
بازرس بانک مرکزی دراستان اصفهان از مسئولان صندوق های قرض الحسنه خواست آیین نامه پرداخت وام و مطالبات را تهیه کنند و در اختیار متقاضیان قرار دهند .
وی تاکید کرد:عمر صندوق های سنتی رو به پایان است و قرض الحسنه ها باید از حسابداران آگاه به برنامه های روز برای رسیدگی به حسابهای خود استفاده کنند.
فرماندار شهرستان شهرضا نیز در این نشست گفت: سنت قرض‌الحسنه در ادیان الهی و بویژه دین اسلام جایگاه ویژه ای دارد ونباید به آن بعنوان بنگاه اقتصادی نگاه شود .
محسن گلابی تصریح کرد:31 قرض‌الحسنه در سطح شهرستان شهرضا فعالیت دارند و باید یک بانک اطلاعاتی جامع در این زمینه تهیه شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار