مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: مبلغ محاسبه شده برای کمک هزینه بارداری می تواند به صورت ماهانه و در پایان 6 ماه یکجا به فرد تعلق گیرد.

محدودیتی برای چگونگی پرداخت کمک هزینه بارداری نداریم
سیروس نصیری، مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: به استناد ماده 67 قانون تامین اجتماعی ، اگر بیمه شده قبل از تاریخ زایمان ، ظرف مدت یک سال، 60 روز سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، می تواند از کمک هزینه بارداری بهره مند شود.

وی با بیان اینکه محدودیتی در چگونگی پرداخت کمک هزینه بارداری نداریم، افزود:  پرداخت کمک هزینه  تا 6 ماه  بعد از تاریخ زایمان به بیمه شده زن تعلق می گیرد که این افراد می توانند به دلخواه مبلغ محاسبه شده را به صورت ماهانه و یا درپایان 6 ماه به طور یکجا دریافت کنند.

نصیری ادامه داد: : این در حالی است که بیمه شده در طول بارداری نباید رابطه خود را با کارفرما قطع کند و البته تا روز قبل از زایمان، حق بیمه خود را به طور کامل پرداخت کرده باشد.

مدیر کل امورفنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خصوص چگونگی محاسبه کمک هزینه بارداری گفت: بر اساس قانون ، متوسط حقوق 90 روز قبل از زایمان ضربدر دو و سوم می شود و مبلغ به دست آمده مبنای پرداخت قرار می گیرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار