استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان 500 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت امسال به اتمام می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  از زاهدان،؛هاشمی در بازدید از باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان گفت: بعد از قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه یکی از ضروریت های استان برخورداری از فرودگاه مجهز با امکانات مورد نیاز برای فرود هواپیماهای غول پیکر است و در همین راستا عملیات اجرایی باند دوم فرودگاه زاهدان خرداد سال گذشته آغاز و مقرر شد 18 ماه تحویل شود اما در طول انجام این طرح نیاز به سایر نیازهای اجتناب ناپذیر نیز مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: این طرح در حال حاضر 83 درصد پیشرفت فیزیکی و 81 درصد جذب اعتبار را به خود اختصاص داده است که می توان از آن به عنوان یکی از بهترین طرحهایی که همزمان پرداخت و پیشرفت فیزیکی دارد نام برد.

وی خاطر نشان کرد: کل اعتبار اولیه باند دوم فرودگاه زاهدان بالغ بر 490 میلیارد ریال بوده اما با توجه به پیش بینی های صورت گرفته این طرح در نهایت با 500 میلیارد ریال اعتبار به اتمام خواهد رسید و این باند به طول چهار هزار و 250 متر و عرض 60 متر هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی باند قدیمی فرودگاه زاهدان نیز همزمان با انجام این طرح بزرگ مورد توجه قرار گرفته است اذعان داشت: فرودگاه بین المللی زاهدان با راه اندازی باند دوم در ردیف فرودگاه های تهران و تبریز قرار می گیرد به و به عنوان یکی از مهمترین باندهای ملی کشور توانایی بهره گیری از اهداف بین المللی را خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با اضافه شدن فرودگاه چابهار دارای 6 باند فرودگاهی می شود که با داشتن ظرفیت ها و قابلیت های فراوان می تواند در بخش های مختلف اقتصاد ملی و بین المللی تاثیر بسزایی بگزارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار