رشد روز افزون تبعیض نژادی در نظام آموزشی آمریکا

دادگاه فدرال در منطقه می سی سی پی آمریکا دستور داد، مدارس این منطقه به لحاظ نژادی تفکیک شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان ان، دادگاهی فدرال در منطقه می سی سی پی آمریکا دستور داده که مدارس راهنمایی و دبیرستان در این منطقه به لحاظ نژادی تفکیک شوند . تعجب نکنید ! نه! این حکم مربوط به سال 1954 نیست بلکه به تازگی و در سال 2016 صادر شده است.

این حکم در حالی صادر شده که تفکیک نژادی مدارس برخلاف قانون اساسی آمریکا شناخته شده و از شش دهه پیش دادگاه عالی در این کشور اعلام کرده که تفکیک نژادی در مراکز آموزشی ذاتا نوعی نابرابری تلقی می شود.

با این حال بطور شگفت انگیزی از سال 1990 به این سو ، تصویب برخی قوانین پیچیده، اقدامات تبعیض آمیز، تقسیم بندی های غیرعادلانه و تغییرات و جابجایی های جمعیتی در عمل به  آغاز دوباره تبعیض نژادی کاملا واقعی در آمریکا انجامیده است. 

درباره این تبعیض نژادی در بخش آموزش ، به تازگی گروه مستقل پروپبلیکا تعداد مدارسی  که اصطلاحا مدارس آپارتاید نامیده می شوند را در سراسر آمریکا بررسی کرده است.

در این مدارس یک درصد و یا تعداد کمتری از دانش آموزان را سفید پوستان تشکیل می دهند. یافته های این بررسی نشان می دهند که تعداد این مدارس از سال 1988 تاکنون دو برابر شده و از رقم 2762 مدرسه به 6727 مدرسه افزایش یافته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار