دو طرح خوب دارم که متاسفانه هیچ امیدی به ساخته شدن آن‌ها ندارم؛ چون کارگردانی که بتواند در راستای فیلمنامه با من تعامل داشته باشد را نیافتم.

مهدی سجاده‌چی فیلمنامه‌نویس سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حضور کم‌رنگش در عرصه نگارش گفت: حوزه فیلمنامه‌نویسی مرارت و سختی‌های خاص خودش را دارد و برای اینکه یک نویسنده بتواند ذهنش را آزاد کند، به یک بازنگری نیاز دارد به همین خاطر مدتی از فضای نویسندگی فاصله گرفتم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو فیلمنامه سینمایی در دست نگارش دارم. «سوفی و دیوانه» به کارگردانی محمد هادی کرم‌پور و «سفر شب» به کارگردانی علیرضا رئیسیان که به طور قطع اسم آن تغییر خواهد کرد.

وی در خصوص «سوفی و دیوانه» اظهار داشت: این دو فیلمنامه فضاهای متفاوتی دارند. «سوفی و دیوانه» سوژه‌ای بکر و دسته اول است که مشابه آن را هیج جا ندیدم و «سفر شب» که به موضوعات اخلاقی انسان‌ها می‌پردازد، طرحش را سه سال پیش به علیرضا رئیسیان داده بودم اما درگیر فیلمنامه کرم پور شدم و پس از تحویل آن، به سراغ طرح خودم رفتم و همچنان در حال نگارش آن هستم و تا یک ماه دیگر آن را به پایان خواهم رساند.
 
سجاده‌چی در ادامه در مورد سختی‌های فیلمنامه‌نویسی تصریح کرد: نویسندگی به یک ذهن باز احتیاج دارد تا به دور از هرگونه باز تولیدهای دیگر فیلمنامه‌ها بتوان دست به قلم شد و متن جدیدی را نوشت. در این شش ماه خیلی تلاش کردم تا با استفاده از تکنیک‌های موجود ذهنم را خالی کنم. به نظر من این تمرین‌ها نوعی سلوک است. تمام این روش‌ها در این دو سال به من کمک کرد و توانستم تا حدودی در این زمینه به موفقیت برسم و مجدد دست به قلم شوم.

وی گفت: هیچگاه در کار از خودم رضایت ندارم؛ چون معتقدم رضایتمندی پیشرفت را از انسان‌ها می گیرد و اجازه تجربیات جدید را به آدم نمی‌دهد.

وی در پایان در مورد فیلمنامه های دفاع مقدسی خاطرنشان کرد: نگارش چنین فیلمنامه هایی بسیار دشوار است؛ چون تنها چند نمونه از آن موجود است که تنها می شود روی آن‌ها مانور داد و این باعث شباهت فیلمنامه‌ها به یکدیگر می‌شود. دو طرح خوب دارم که متاسفانه هیچ امیدی به ساخته شدن آن‌ها ندارم؛ چون کارگردانی که بتواند در راستای فیلمنامه با من تعامل داشته باشد را نیافتم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار