رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه معتقد است، اگر فرش کرمانشاه تاکنون به جایگاه واقعی خود نرسیده به این دلیل است که فرش به صورت یک"پکیج" کامل از پشم تا فرش و بازار فروش دیده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نعمت‌الله حقیقی با اشاره به پتانسیل‌های فراوانی که فرش استان کرمانشاه دارد، اظهار کرد: متاسفانه فرش کرمانشاه به جایگاه واقعی خود نرسیده است. دلیل این امر نیزدیده نشدن فرش به صورت یک پکیج کامل از فرآوری پشم تا فرش و فروش آن در بازارهای داخلی و خارجی است.

به گفته این مسئول، یکی از مهمترین این برنامه‌ها ارائه تسهیلات کم‌بهره برای ایجاد زنجیره ارزش افزوده پشم تا فرش است که این زنجیره شامل شت و شوی پشم، سورتینگ، ریسندگی، رنگ‌رزی و پرداخت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به تولید حدودسه هزارتن پشم در استان در سال، تاکید کرد: خوشبختانه سال گذشته با بهره‌برداری از دو واحد صنعتی و سنتی رنگ‌رزی پشم توانستیم 1200 تن از پشم تولیدی استان را فرآوری کنیم و امیدواریم در سال جاری بتوانیم با همکاری بخش خصوصی مابقی این میزان پشم را نیز در داخل استان فرآوری کنیم.

حقیقی عنوان کرد: پشم کرمانشاه پشم مرغوبی است که در گذشته عمدتا از کرمانشاه خارج می‌شد و پس از فرآوری با قیمت بیشتری دوباره در اختیار فرش‌بافان استان قرار می‌گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از بازار فروش فرش هم نباید غافل شویم، افزود: یکی از برنامه‌ها ایجاد گمرک تخصصی فرش است.

این مسئول با بیان اینکه در گذشته مجبور بودیم فرش کرمانشاه را از طریق سایر گمرکات اظهار کنیم، گفت: خوشبختانه سال گذشته امکان اظهار فرش در گمرکات خود استان فراهم شد کهبا این کار سال گذشته رقم دو میلیون دلاری صادرات فرش را به ثبت رساندیم که امیدواریم اینرقم امسال رشد بیشتری داشته باشد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، فرش ، جایگاه ، مناسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.