مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: سوالات آزمون نهایی دشوار نبوده و از استاندارد لازم برخوردار بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی افزود: مرکز آزمون و سنجش وزارت آموزش و پرورش قبل از برگزاری هر آزمون نهایی با حضور گروه های آموزشی و دبیران، سوالات آزمون های نهایی را بر اساس سطح سوالات، رده بندی و سنجش می کند.

وی اظهار کرد: بعد از آزمون نیز بر اساس فرمول فنی، دشواری سوالات بررسی و علاوه بر آن در صورت وجود سوال امتحانی بی ربط، نمره آن سوال بین سایر سوالات تقسیم می شود بنابراین روند برگزاری آزمون های نهایی بر اساس اصول و ضابطه است.

وی گفت: بررسی مواد امتحانی مورد اعتراض دانش آموزان نشان داده است میانگین نمرات در همان مواد امتحانی به میزان یا بیشتر از سال تحصیلی گذشته بوده است.

حسینی با اشاره به اعتراضات روزهای اخیر دانش آموزان نسبت به سختی سوالات آزمون نهایی افزود: تغییر مدل سنجش و ارزیابی پایان سال موجب نگرانی دانش آموزان شده است.

وی تصریح کرد: در نظام آموزشی جدید محتوا و مدل کتابهای درسی از سطح حافظه محوری به سوی تحلیل، استنتاج و استنباط پیش می رود و مدل ارزیابی نیز به همان صورت تغییرمی کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهار کرد: اگر پیش از این ارزیابی شناختی بود اینک ارزیابی تحلیلی شده و همین تغییر آزمون برای دانش آموزان سوال برانگیز شده است.

وی گفت: این سیستم جدید آزمون، از درستی لازم برخوردار است و دانش آموزان باید به این شیوه یادگیری گرایش و عادت کنند .

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مراتب اعتراض دانش آموزان مشهد به سوالات آزمون نهایی به صورت مکتوب به وزارتخانه اعلام شده است .

وی ادامه داد: آنچه موجب نگرانی دانش آموزان و والدین آنان شده، تاثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری دانشگاهها است.

طی سه روز گذشته صدها نفر از دانش آموزان مشهد با تجمع در مقابل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نسبت به آنچه دشواری سوالات امتحانی دانستند اعتراض کردند.

انتهای پیام/س -س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
نظر شما درست، ولی این درصورتی هست که مدارس از همون اول به همین شکل کار کرده باشند، این شیوه باید برای نظام جدید که به صورت تحلیلی کار می شود انجام گیرد.